tisdag 25 februari 2014

Eddies kisseriproblem består. Det har kommit och gått lite grann men senaste tiden har han droppat urin mest varenda kväll. Det börjar bli lite tröttsamt så igår ringde jag veterinären. Hon hade samma teorier som mig, att det antingen är kortisonet som är för högt eller dåliga urinvärden eller inkontinens.
Så nu ska vi prova med sänkt kortisondos. Sedan november har han legat kvar på en dos av 20mg per dag vilket jag tycker är ganska högt. Så nu ska vi halvera den och prova med 10mg per dag. Det känns lite läskigt att trappa ner när han legat på samma så länge och äntligen har bra värden men samtidigt känns det skönt om det fungerar. Förhoppningsvis minskar det på kisseriet och hans enorma hunger också. Får hoppas att värdena fortsätter att hålla sig där dom ska vara också.
Vi ska också lämna urinprov så jag sa att jag kommer in med det nästa vecka någon gång. Det känns lite överkurs att åka 4 mil enkel väg för att lämna in ett urinprov men vad gör man inte för sin pälskling.
Skulle analysen av urinprovet vara bra och droppandet inte minskar av sänkt kortisondos så ska vi kolla honom för inkontinens.
Vad det än är som orsakar det så hoppas jag att det blir ordning på det.


0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Arkiv

Etiketter

Summa sidvisningar