tisdag 11 februari 2014

En hunds egenskaper beror naturligtvis på vad jag ska ha hunden till så det kan variera kraftigt.
Men gemensamt för alla hundar som jag vill ha i mitt liv är att de ska vara mentalt stabila, vänliga mot såväl människor som andra hundar, vara glada och lättlärda, inte skälliga, ska vara nyfikna och hänga med på allt. Gärna ha lite "go" i sig men inte för mycket. Jag är inget träningsfreak så en arbetsnarkoman till hund passar inte mig.
Sen finns det vissa estetiska egenskaper som tilltalar mig mer än andra. Utseendet kommer visserligen i sista hand men det är ändå en liten del som jag tar i beaktande i valet av hund. Jag gillar stora, långhåriga hundar med hängöron. Vill att det ska kännas att man har något i kopplet och dessutom blir det ju mer att krama också med större hundar ;)
Sen att alla dessa egenskaper inte infrias, är en annan femma.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Arkiv

Etiketter

Summa sidvisningar