tisdag 11 februari 2014

Efter utställningssäsongen förra året tänkte jag att jag det här året skulle ta nya friska tag, försöka ta revansch på uteblivna framgångar förra året och försöka nå nya mål det här året.
Men nu har jag tänkt fram och tillbaka och fattat ett beslut. Jag har tröttnat. Tröttnat på utställningsvärldens utseendefixering, på ytligheten. Att ett snyggt yttre och rätt färger verkar vara en av de viktigaste hörnstenarna både vad gäller en bra hund och när det kommer till avel, allt enligt rasstandarden som måste följas slaviskt. När man egentligen borde lägga krutet på att kartlägga sjukdomar och därmed kunna undvika att avla på sjuka hundar, vilket idag inte är möjligt i och med avsaknaden av register. Dessutom är utställningsvärlden i mångt och mycket väldigt sjuk. Se bara denna länk:
http://www.peta.org/features/westminster-dog-show-abuse/
Jag vill inte vara med längre.
Därför kommer jag inte att flänga runt på en massa utställningar med 10 mils radie det här året. Det får bara bli några enstaka i närheten och så ska jag istället lägga krut på rallylydnaden och kanske komma ut på några tävlingar.
Mindre yta och mer hjärna helt enkelt och det känns jäkligt skönt!

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Arkiv

Etiketter

Summa sidvisningar