tisdag 25 februari 2014

Igår blev jag uppringd av SKK. Hon som svarade på mitt mail angående avsaknaden av register ville ringa upp mig så det gjorde hon igår.
Det blev ett långt och intressant samtal. Hon var faktiskt vettig att prata med. SKK är bra på att komma med bortförklaringar så det blev en hel del såna som väntat, men jag fick i alla fall vädra min åsikt. Vissa saker höll hon med om också som t.ex. att man som ordförande för SKK inte kan gå ut i sin spalt med att man gör allt man kan för att skapa sunda och friska individer när man inte har resurser för att göra det, vilket SKK inte har.
Det var lite förvånande att hon höll med mig om det att det inte är lämpligt att uttrycka sig så när det inte är med verkligheten överensstämmande. Det blir som jag har sagt tidigare, falsk marknadsföring.
Trots att jag inte kan påverka något vad gäller registrering av sjuka hundar så är jag ändå nöjd med samtalet. Det blev ett bra samtal och en bra diskussion. Det är bara och hoppas på att utvecklingen går framåt även hos SKK, att de till slut inser att sjukdomar måste börja registreras och att det då avsätter resurser för det.
Innan det blir verklighet får jag istället jobba vidare för registrering av sjuka hundar med rasklubben istället. Förhoppningsvis händer det något där trots en del uppfödares oerhört negativa inställning till registrering av sjuka hundar. Men förhoppningsvis tycker styrelsen annorlunda.
Jag krigar på så får vi se vad som händer, för hundars hälsa har verkligen blivit något jag brinner för.
Innan vi avslutade samtalet fick jag också frågan om jag vill ha Hundsport Special. Vanliga Hundsport har jag ju men inte Hundsport Special. Jag frågade vad det skulle kosta men eftersom jag är redaktör så kunde jag få den gratis som en del i mitt arbete. Det tackade jag ja till såklart. Hon frågade om jag är medlem vilket jag sa och har trott att jag är. Jag fick ju senaste numret av Hundsport och var säker på att jag hade betalat räkningen.
Men idag kom en påminnelse om medlemsavgift då mitt medlemskap gått ut. Oooops!! Ska betala avgiften nu i dagarna, så jag får väl se om jag får någon Hundsport Special eller inte.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Arkiv

Etiketter

Summa sidvisningar