måndag 3 februari 2014

Första dagen på utmaningen och det är dags för en liten presentation av mig själv.
Jag heter Linda och är född och uppvuxen i Hälsingland men i mina ådror rinner mest Jämtlandsblod. Bor sedan några år tillbaks på Västkusten där jag egentligen inte trivs något vidare alls. Har ständig hemlängtan och hoppas på att kunna flytta hem igen så småningom. Jag saknar mitt Norrland!
Bor med sambo och två hundar och är för tillfället arbetssökande grafiker/originalare. Kreativitet genomsyrar mitt liv. Älskar att fotografera, skriva och pyssla. Jag gör bland annat hundhalsband och armband av paracord. Smycken höll jag på med ett tag men har tröttnat lite på det så nu får pärlorna bo i garderoben tills inspirationen infinner sig igen. Mitt nästa projekt får istället bli lera som jag höll på med för ett 20-tal år sedan. Ett 20-tal år sedan! kanske ni tänker. Hur gammal är människan? Blir 36 i år, en ålder som jag har lite panik över. Egentligen har jag haft panik länge. Typ sen jag fyllde 30. Åren rullar på i rasande fart och jag har inte ens hunnit bilda familj än. När ska jag hinna? Och hur ska jag våga? Att bilda familj på Västkusten skulle innebära att jag blir fast på Västkusten, något som vore en mardröm eftersom jag har sådan stark hemlängtan.
Hur som helst angående leran så är det dags att återuppta den igen nu känner jag. Annars på fritiden jobbar jag ideellt med grafisk formgivning. Men jag hoppas på att få ett riktigt jobb inom det området SNART! Helst igår.
Hästar tillhör också mina intressen. Har ridit sen barnsben men nu för tiden rider jag inte regelbundet utan det brukar bli en veckas ridresa utomlands varje år istället. Hittills har jag varit på ridresor i Rumänien, Ungern, Irland och Mallorca.
Min första hund fick jag när jag var 8 år. 14 år senare dog han och då skulle jag aldrig mer ha hund. Det löftet höll jag i nästan 9 år. Abstinensen blev helt enkelt för stor till slut och nu sitter jag här med två hundar.
Mer än så behöver ni egentligen inte veta om mig, så det får räcka så ;)

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Arkiv

Etiketter

Summa sidvisningar