måndag 10 februari 2014

Några tävlingar har det inte blivit för vår del, mer än utställningar men det räknar jag inte som tävling.
Eddie har aldrig riktigt haft den potential som krävs för att tävla. Han har varit på tok för intresserad av annat, framför allt tikfläckar och andra hundar. Nu har hans fokus förbättrats avsevärt så nu skulle det nog kanske kunna gå riktigt bra att tävla med honom, men han är förbjuden att delta i tävlingar p.g.a. hans addison och medicinering. Synd är det men inte mycket att göra något åt.

Jag får helt enkelt satsa på Dio istället och jag hoppas att vi ska komma ut på tävlingar i vår, sommar. Om bara mina nerver håller. Jag blir alltid så nervös. Jag kommer ihåg när jag tävlade med hästarna. Jag var så nervös att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen.
Men kanske det är lite lugnare att tävla med hund. Då sitter man i alla fall inte ovanför marken på ett stort djur som kan få för sig precis vad som helst.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Arkiv

Etiketter

Summa sidvisningar