tisdag 29 januari 2013

Det är lite spännande det här med vargen. Nu har jag fått ytterligare rapporter om den.
Nu är den verkligen inpå knuten!
En person med hund mötte den idag i skogsdungen som vi kallar "Lilla skogsrundan". Den ligger precis vid en rad villor ett par hundra meter från vår lägenhet.
Om det är sant eller inte vet man ju förstås inte men varför skulle folk ljuga? Visst kan dom tro sig ha sett en varg medan det i själva verket varit något annat men enligt denna person mötte hon vargen som sedan försvann åt motsatt håll. Då borde hon ju ha sett om det verkligen var en varg.
Nu funderar jag på om jag ska ge mig ut på vargexkursion, med kamera, utan hundar.
Helst vill jag i så fall vänta tills det blir fint väder men då kan den ju ha hunnit försvinna från området, vilket jag hoppas och vill att den gör men först vill jag hinna få en skymt av den.
Vore riktigt häftigt att få syn på den och förhoppningsvis hinna fota den. Så länge jag inte har hundarna med mig har jag inget emot att möta en varg.
Det vore en grym upplevelse.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar