onsdag 9 januari 2013

Med tanke på att jag för närvarande inte har någon inkomst (och det vete gudarna när jag får någon) och Eddie ska till veterinären igen kanske jag borde hålla hårt i pengarna, MEN...

Det här vädret... Jag är så OTROLIGT less på det! Regn och mörker dag ut och dag in. Jag längtar hem till vinterlandskapet. Det här vädret blir jag bara på dåligt humör och deprimerad av, hundarna blir blöta och skitiga och det ser ut som ett grustag inomhus trots dammsugning.

Igår gick jag med hundarna en och en. Dio har inte fått vara lös på ett tag så jag tänkte träna på att ha honom lös och det är lättast om inte Eddie är med.
Den lilla vattenhunden hade overallen på men vad hjälpte det när han fick för sig att bada! Ner i den äckliga lortiga bäcken med overall och allt och sen härja runt i gräs och lera.
Det var bara att stoppa in honom i duschen när vi kom hem.

Idag fick han inte springa lös. Det blev koppelpromenad på asfalt i hopp om att minimera risken att komma hem med en lortgris. Det hjälpte inte. Hela han var brun när vi kom hem så det fick bli en dusch igen. Hade i och för sig inte overallen på för jag tänkte att SÅ skitig kan han väl inte bli av att bara gå en koppelpromenad på asfalt. Jag hade fel.

Satte mig och letade overaller så fort jag kom hem. Dio har ju sin jag köpte i lördags men den släpper in lite fukt och smuts så jag behöver en till som ett alternativ. Dessutom med det här vädret hinner den ju knappt torka och bli ren innan det är dags att gå ut igen så en till som ombyte är inte helt fel.
Eddie har ju ingen overall alls så det var mest till honom jag kollade. Hittade en som verkade bra men den fanns bara upp till stl. 50 trots att den låg under kategorin "Stora hundar". Dåligt!
Hittade också en hos haromi.se till hyfsat bra pris och i det stuk jag vill ha men Häromi har ju så dyr administrationsavgift så jag skippade den också.
Som sista alternativ kollade jag hos grand-prix.se och se där! Där hittade jag det jag sökte så jag köpte en åt dom var. En olivgrön/svart till Dio och en röd/svart till Eddie. Hoppas att dom ska passa. Funderade på om jag skulle köpa en stl. större till Dio för han växer väl fortfarande men jag beslutade till slut för att köpa en i stl. 50 till honom. Det är ju nu han behöver den och 55 kan bli lite för långt så nu hoppas jag att 50 passar ett tag till.

Nu får det i alla fall vara färdigshoppat för lång tid framöver, förutom det nödvändiga som mat och sånt.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar