lördag 26 januari 2013

Jag har aldrig varit intresserad av vattenarbete förut eftersom jag har en hund som hatar vatten så det har ju liksom inte varit någon idé att ens ägna det en tanke.
Men nu såg jag att vattenprov för portugisisk vattenhund i Sverige har blivit godkänt av SKK.
http://www.portugisisk-vattenhund.nu/uploads/Svensk_Vattentavling_Portugisisk_vattenhund.pdf

Det verkar ju skithäftigt! Så nu blev jag sugen på att prova på detta. Problemet är väl bara att jag är värsta badkrukan och går helst inte i om det är under 22-23 grader i vattnet.
I så fall får jag skaffa mig en dräkt men dom är ju inte gratis direkt.
Andra problemet är att Dio inte gärna simmar. Han gillar vatten men tycker det är lite läskigt när han inte bottnar, men det kanske är något man kan träna upp.
Kan bli lite svårt med rekvisitan också. Båt och fiskenät är inget man har i förrådet direkt.
Men det vore grymt kul om man kunde träna upp honom så han kunde göra ett vattenprov. Hur man tränar vattenarbete har jag ingen aning om men det får jag väl ta reda på eller köra på magkänslan.

Det är så mycket jag vill göra med Dio och få honom meriterad att jag får prestationsångest.
Jag vill göra viltspårsprov, träna och kanske tävla lydnad - antingen vanlig eller rally, prova på och kanske tävla agility och så nu vattenprov. Och så förhoppningsvis få honom meriterad i utställningsringarna förstås.
Jag vet inte riktigt hur jag ska hitta tid och tålamod till att göra allt detta, men jag får väl börja någonstans och se vart det leder.
Dessutom vill jag gå en rallylydnadskurs med Eddie. Det gick en i höstas men jag hade inte råd att gå. Jag har inte råd med några kurser nu i vår heller men jag vill så gärna gå så jag kanske får låna pengar så att jag kan gå rallylydnad med Eddie om det dyker upp någon sådan kurs. Med Dio kommer jag förmodligen gå en allmänlydnadskurs.
Måtte jag få ett jobb så att jag kan göra allt jag vill göra och lägga mer pengar på hundarna.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar