lördag 19 januari 2013

Vackra riktiga vinterdagar är sällsynta här nere så man får passa på att njuta av de få som dyker upp.
Blev så glad att solen sken när jag klev upp i morse. Kallt var det också men kyla brukar inte hindra mig från att njuta av vintervädret, så länge det inte är neråt -20 för då tycker till och med jag att det är kallt. 

Jag klädde på hundarna deras kläder som jag har sytt. De skulle säkert klara sig utan kläder också men det kan ju vara skönt för att artros-Eddie att ha något varmt om lederna och för Dio att ha något varmt på rumpan.
Deras hemsydda kläder är väl inte jättevarma men lite värmer dom nog ändå.

Själv drog jag på mig tjocka strumpbyxor under jeansen. Några täckbrallor har jag inte längre. Dom klipptes sönder på akuten för två år sen och jag har inte haft råd eller ork att skaffa nya. Förra vintern var det ju ens knappt någon vinter så jag hade ändå inte behövt några.
Det är ju sällan det blir neråt -20 här så det brukar funka bra med strumpbyxor eller långkallingar under jeansen. Det var bara -12 också så det var inte i kallaste laget direkt och jag svettades när vi var ute så jag fick knäppa upp jackan lite. Jag vet... jag är inte normal ;)
Killarna verkade inte berörda av kylan heller utom lite på slutet då Dio fick ont i en tass men annars gick det bra. Lite kallt om låren på slutet bara... och om fingrarna eftersom jag absolut var tvungen att ha kameran med mig och det är så svårt att fota med tjocka handskar på.
Hade knappt något batteri kvar i kameran heller men med skulle den!

Vi gick över åkrarna där killarna fick vara lösa och springa av sig lite. Då fick jag testa Eddies tröja också om den håller för lek och spring. Han har bara haft den under ett par korta promenader förut.
Men nu fick jag se att den höll måttet! Den halkade ner lite men annars satt den kvar.
Fasen vad nöjd jag känner mig över mitt verk!

Ikväll ska jag in till Göteborg på avskedsmiddag för min barndomsvän som på tok för snart flyttar upp till Sthlm. Trist och vemodigt, men vi kommer väl i alla fall ses i sommar om vi är hemma samtidigt. Men det är tråkigt ändå att förlora i stort sett den enda man umgås med här nere, även fast det inte är så ofta. Tråkigt för killarna också som förlorar sin enda kompis.
Husse får alltså vara hemma och ta hand om killarna ikväll. Han går aldrig ut med båda killarna samtidigt i vanliga fall. Han går knappt med Dio över huvudtaget men det ska nog gå bra. Det gick ju bra när jag var på Mallis så det ska nog gå bra den här gången också. Dio kommer nog att bli lite ledsen men det är bara nyttigt för honom att vara ifrån mig ibland.

Här kommer en bildbomb från dagens bravader. Jag har fortfarande lite svårt för inställningarna på kameran. Antingen blir det för mörkt eller för ljust, speciellt när båda är med på samma bild. Fotar jag dom en och en är det lättare.


Den här bilden blev jag riktigt nöjd med!
Den här bilden hade blivit kanon om jag inte hade haft på tok för högt ISO
One crazy dog!


0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar