måndag 28 januari 2013

Nu har visst vargen varit i mitt område och hälsat på också, för knappt en timme sen i närheten av där jag bor.
Tur att den inte dök upp när jag var ute med Dio som sprang lös kors och tvärs och överallt inte långt från där den synts till.
Härom dan när vi var ute och gick i en skogsdunge här i närheten fick Dio upp ett spår av något och var på väg att sticka.
Han brukar inte dra iväg på spår. Undra om det kan ha varit vargspår han fick vittring på?
Vem tusan vet.
Nu får det definitivt bli koppel på här ett tag framöver i alla fall.
Och jag hoppas att vargen letar sig tillbaks till de djupaste av skogar. Det är inget bra tecken att en varg letar sig så långt in bland bebyggelse. Då kan den ha blivit mindre skygg och det är definitivt inte bra, men å andra sidan finns det ju gott om föda här så det kanske är det den är ute efter. Det är värsta smörgåsbordet här för en varg. Rådjur, hjortar, harar, hundar, katter...
Att man får "se upp" för vargen där hemma är inga konstigheter, men att jag skulle behöva se upp för vargen här nere och framför allt precis där jag bor det trodde jag då aldrig!

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar