lördag 5 januari 2013

I nuvarande numret av Härliga Hund finns en tävling där man kan vinna en utgivning av en egen bok.
Den tävlingen vill jag verkligen delta i och jag vill verkligen verkligen vinna den!
Att ge ut en bok, eller flera, har länge varit en dröm.

Skriva är jag bra på. Har alltid varit. Det har funnits med mig sen jag lärde mig att skriva och har alltid varit mitt sätt att uttrycka mig på. Att jag skulle bli författare var liksom givet både hos mina lärare och hos folk som kände mig.
Men det har väl aldrig varit ett yrke jag drömt om att jobba inom. Jag har varit nöjd med att skriva dagböcker, dikter, små berättelser.
En gång har jag skrivit en roman. Fick en 5:a på den i nian. Hade kanske kunnat ge ut den om inte hunden hade käkat upp den.

Nu för tiden skriver jag inga berättelser. Jag har ju bloggen.
Men för ett par-tre år sen var det två personer som oberoende av varandra sa till mig att jag borde skriva en bok om Eddie.
Hmm.. borde jag? Ja, kanske...

Jag bestämde mig för att jag skulle försöka få en bok utgiven, men i lite annorlunda tappning. Under Eddies första år bloggade jag mycket, i hans namn. Jag skrev bloggen utifrån hans synvinkel så jag tänkte att det kunde vara lite kul med en bok som en "hund har skrivit".
Eddie var en påhittig valp och unghund som hittade på det ena toket efter det andra och när jag deltog i tävlingen Årets Familjehund var vår blogg ett omtyckt inslag. Det var också mycket tack vare bloggen som vi vann.
Så en sådan bok bestämde jag mig för att göra, men det kom aldrig mer än till tanken mest p.g.a att jag inte riktigt tror på mig själv och min förmåga att skriva och beröra. Tyckte och tycker väl lite fortfarande att hans blogginlägg är för dåliga.
Men jag har väl fortfarande planer på att försöka få en sådan bok utgiven ändå, eller att ge ut den själv. Sen någon gång.
För nu vill jag även ge ut en bok om Eddie och mitt hundägande ur min synvinkel och började skriva så smått på en sådan bok förra året. Sen körde jag fast och väntade på inspiration.
Men nu när denna tävling dök upp måste jag verkligen få tummen ur och sätta fart. Bidraget ska vara inne i mars och en bok skriver man ju inte i en grisblink direkt.
Det är otroligt ont om tid men jag ska i alla fall göra ett försök. Hinner jag inte kanske jag skickar in manus baserat på Eddies blogginlägg istället, den bok jag hade tänkt göra från början.
Men jag hoppas att skrivarlusten och inspirationen ska infinna sig så att jag kan skicka in manus på en bok skriven av mig. Det vore verkligen en dröm som gick i uppfyllelse om jag skulle vinna denna tävling.
Hoppas att jag ska hinna och hoppas att jag vinner!
Vem vill köpa min bok om den nu blir verklighet någon gång..? ;)

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar