tisdag 15 januari 2013

Jag hann inte tänka så mycket eller vara så nervös över väntan på Eddie.
Efter att vi kom hem strax innan 10 i morse och jag gick en kort runda med Dio började jag må riktigt dåligt så jag blev sängliggande i flera timmar.
Dio var jätteduktig och jag är riktigt impad av honom! Han låg i närheten och slumrade hela tiden. De få gånger jag var uppe gick han bara efter och tittade på mig.
I normala fall hade han protesterat högljutt mot bristen av aktivitet och att han inte fick komma ut på så länge.
Jag försökte gå ut med honom vid 15-tiden men så fort jag klev upp ur sängen blev jag fruktansvärt yr, illamående, kallsvettades som en tok och var likblek.
Blev förvånad att inte Dio började skälla och springa mot dörren vilket han alltid gör i normala fall när det är dags att gå ut, men idag förblev han tyst så jag provade att gå och lägga mig igen och väntade bara på att protesterna skulle komma, men dom kom aldrig.
Han hoppade upp och la sig bredvid mig och somnade. Gokillen min! Han förstod nog att jag inte var på topp. Han var lugn som en filbunke hela dagen.
Inte förrän vid 16-tiden när veterinären ringde att Eddie kunde bli hämtad lyckades jag pallra mig ut på en liten runda.
Jag var inte direkt i skick att köra 4 mil då så sambon fick komma hem och skjutsa oss.

Eddies röntgenresultat visade sig vara jättebra. Phu! Ingen försämring har skett, han visade ingen som helst smärta vid böjningsprovet och han har full rörlighet, så vi behöver inte vidta några åtgärder. Så himla skönt!! Men jag kommer nog ändå att ge honom glukosamin i förebyggande syfte.
Inte blev det så dyrt som jag hade befarat heller. Idag kom jag undan med att betala 266:- inkl. direktregleringskostnad på 120:-
Jösses vad billigt! tänkte jag och blev överlycklig över den nätta summan.
Men så tänkte jag på förra veckans faktura och vad jag betalat allt som allt för hela kalaset. Då var jag inte längre lika glad. Runt 2 600:- har det gått på sammanlagt. Fy sjutton!! Men hade jag inte haft försäkring hade jag fått betala nästan det dubbla så man får i alla fall vara glad för det.
Nu kan jag andas ut till nästa vecka då provsvaren på blodprovet kommer. Hoppas innerligt att det också ska vara helt i sin ordning.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar