tisdag 22 januari 2013

Nyss ringde bästa veterinären och meddelade att Eddies sköldkörtel är helt i sin ordning.
Inte för att jag är troende, men.. Tack gode gud att han är frisk där i alla fall!
Det hade inte varit kul att behöva ge honom levaxin livet ut.
Jag blev lite orolig igår när han verkade så slö, trött och inte ville äta, men han hade väl en dålig dag eller något.
Fast innerst inne har jag väl egentligen inte trott att svaret skulle visa på en rubbning. Tycker inte att han har visat några symptom på det, men det är ju inte alltid dom gör det heller så det är ändå skönt att ha ett svar så slipper man grubbla på det.
Trots det ska vi ändå hålla lite koll och nästa gång vi är där ska vi kolla pulsen igen.
Men fram till dess är motion den enda medicin han är ordinerad. Veterinären tycker att han är i grövsta laget nu och måste slimma till sig och jag håller med om att han måste hålla sig slimmad, speciellt nu när han har artros.
Tur att hon inte träffade honom i våras för så "stor" som han var då, så stor har han aldrig varit. Då vägde han runt 24kg. Hans matchvikt ligger på runt 22kg så då var han lite väl rund.
Nu är det väl bara till att ut och motionera då. Matten behöver den typen av medicin också så då får vi väl "medicinera" ihop jag och Eddie.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar