fredag 30 november 2012

Idag var jag och hämtade paketet från Veterinärbutiken.
Nej, det beror inte på lång leveranstid att jag inte fick varorna förrän nu. Absolut inte. Det är istället en blandning av internetstrul, lathet och ekonomitrassel som ligger bakom "förseningen".

Sist jag skulle beställa, det jag också bloggade om, ville inte mitt internet vara med längre lagom till jag hade bloggat om vad jag hade klickat hem och det bara återstod att bekräfta beställningen. Tjoff så dök nätet! Då orkade jag inte göra om beställningen just då men lät ändå blogginlägget vara kvar eftersom jag ändå skulle göra beställningen, men lite senare när min ilska över mitt instabila nät hade lagt sig och nätet hoppat igång igen förstås.
Men det kom att dröja längre än vad jag tänkt mig, dels p.g.a. att jag inte fick tummen ur och dels för att pengarna hann ta slut så jag var tvungen att vänta på att nya skulle komma in.
Så i måndags äntligen fick jag lagt min beställning och den här gången höll sig nätet igång så jag hann slutföra ordern denna gång. Att nätet dog bara en liten stund efteråt är en annan historia.
Behöver jag säga att jag är bra less på mitt krånglande internet?!

Leveranstiden var alltså inte flera veckor utan bara runt 3 dagar med Schenker så nu är grejerna här.
Med i paketet låg också en överraskning i form av en CD-skiva för ljudträning och en karta med Seraquin som är ett kosttillskott för lederna, alltså ett bra tillskott för artroshundar.
Mer om Seraquin kan ni läsa här:
http://www.veterinarbutiken.se/kosttillskott/44-seraquin-hund.html

Med detta hoppas jag att vi och Eddie då framför allt, ska överleva nyår

Eddie äter i nuläget inget för sin artros. Han äter sin Megaderm för SLO:n vilket kanske också är bra för hans leder, men jag har funderat på att även ge honom glukosamin i någon form och hade läst lite om Seraquin innan men inte riktigt bestämt mig hur jag skulle göra. Han verkar ju inte direkt påverkad av sin artros på så sätt att han verkar ha ont, men visst kan det vara så att han ändå känner av den på ett eller annat sätt och glukosamin kan ju ändå vara bra att ta i förebyggande syfte. Jag tycker mig också ändå se att han inte är helt "ren" i sitt artrosben.
Idag sprang hundarna lösa på fotbollsplanen och jag kan inte sätta fingret på vad det är för han haltar inte men jag tycker ibland att han ser annorlunda ut på artrosbenet när han springer och ibland även när han står så han är nog lite stelare i det benet och kanske mer påverkad än man tror.
Jag blev därför jätteglad när jag såg att dom hade stoppat ner en karta Seraquin så att vi kan prova det så kanske det blir något som han får äta i framtiden också. Det kostar ju en slant men ändå inte några hiskeliga summor och med tanke på att han har gratis foder så får jag väl lägga dom pengarna på "mediciner" istället. Det var väl en himla tur att vi vann foder! Speciellt med tanke på hans sjukdomshistoria med tillskott och ibland mediciner som han måste äta resten av livet.
Jag får se efter nyår om jag kanske beställer hem lite Seraquin, eller så kanske det finns någon utställare på MyDog som säljer det.
Längtar för övrigt jättemycket till MyDog! Då ska det shoppas! Nu när jag sålt bilen så kan jag ju ta en liten slant av dom pengarna att shoppa loss för :)

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar