torsdag 15 november 2012

Ibland är Eddie bra på att överraska.
Nyss lyckades han igen.

Det var dags för kvällsrundan. Hade tänkt gå med Dio först och sen med Eddie men Eddie ville så gärna följa med mig och Dio så då fick han göra det.
Ska erkänna att kvällspromenaderna när båda hundarna ska med bävar jag oftast för.
Eddies utfall är som värst på kvällarna när det är mörkt och lite skumt ute. Han är överlag mer på sin vakt på kvällarna.
Det har till och med hänt att han vaktat på människor när vi varit ute i mörker. Inte några utfall eller så men han har varnat att nu är det en "skummis" i sikte. I vanliga fall skäller han aldrig på människor.

Undrade vad för hundar vi skulle möta ikväll och vilka utfall som skulle komma men vi hade tur idag. Knappt några hundar ute men så gick vi lite senare än vad vi brukar också så de som brukar vara ute hade nog redan hunnit in.
Ikväll mötte vi bara två hundar varav den ena var en av Eddies rottistjejer så det var ju inga problem där.

Nästa hund däremot är en hund som Eddie gjort utfall mot så gott som alla gånger vi mött honom när Dio varit med, men den här gången hände... ingenting!
Den stod i slänten och uträttade sina behov så jag väntade tills matten var klar med att plocka upp innan vi passerade dom. Eddie reagerade knappt på att det var en annan hund där så jag trodde först att han inte hade uppmärksammat den men jodå han tittade på den men sen fortsatte han med sitt sniffande.
Dio ville fram och hälsa såklart men det tillät jag inte.
Stannade och pratade lite med matten. Eddie var hur cool som helst tills den andra och Dio började skälla för att dom ville fram och leka med varann.
Då morrade Eddie lite, men annars... ingenting! Inte ett ljud, inte ett drag i kopplet... nada!
Jag stod som ett frågetecken. Vad sjutton hände? Eller rättare sagt, varför hände inget?
Där överraskade han mig minsann rejält. Återigen fattar jag ingenting, men det är ju i alla fall bra att han slutat göra utfall mot den hunden, även om det nu bara är tillfälligt.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar