onsdag 21 november 2012

Det är ju onsdag idag och då är second hand öppen. Hade inga tankar på det idag men var ändå i närheten så jag svängde förbi där. Tänkte inte shoppa loss direkt men kom ändå därifrån 180:- fattigare. För dom pengarna fick jag ett par julgardiner, en tröja och material till mitt projekt som jag nämnde som hastigast i ett tidigare inlägg.

Jag har ju kommit på att Eddies artrosled kanske skulle må bra av att ha något varmt på sig om det nu skulle smälla till och bli en kall vinter. Men jag säger OM för utsikterna för det är ju inte speciellt goda. Men förberedd på det kan man ju alltid vara.
Så jag ska försöka knåpa ihop någon slags tröja till Eddie. Tänkte att jag antingen skulle sy eller sticka. Jag är värdelös på båda. Stickat har jag inte gjort sen jag gick i 9:an tror jag och det är ju.. hrm.. 20 år sen ungefär. Fy vad åren går!
Skulle gärna vilja lära mig att sticka igen men det kan ju kanske ta ett tag, speciellt att sticka en tröja så jag har bestämt mig för att försöka sy ihop något istället.
Jag kan varken mönsterpassning eller att sy lite mer avancerade grejer som t.ex... en hundtröja, men försöka kan man ju.

Idag köpte jag två fleecefiltar, en barntröja och en barnfleecejacka. Tänkte att man kan ju prova att modifiera ett barnplagg. Det kanske är lättare. Tröjan skulle jag nog kunna få till med lite fix men jackan var för trång så den får jag väl slänga.
Ska prova att sy en tröja helt från "scratch" också av fleecefiltarna jag köpte. Kan ju inte bli mer än misslyckat.
Ett par täcken kanske det får bli också. Till dom har jag i alla fall mönster och gamla täcken jag kan använda som mall. Planer på att lära mig sy hundhalsband finns också men det får bli ett senare projekt.
Först ska jag försöka med detta klädprojekt.
Wish me luck! Det lär behövas.

En reflexväst modell barn blev det också som jag tänker försöka göra något med så att den passar Dio.

1 kommentarer:

Dessi & Teddie :) sa...

Sv: Tack så mycket :)

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar