tisdag 6 november 2012

Ungefär 1 månad senare än vad jag hade tänkt mig och efter mycket velande har jag nu äntligen tagit ett beslut om Eddies kulors framtid.

Jag hade tänkt kastrera honom kirurgiskt nu i höst och hade sparat pengar till det men dom försvann i somras när han fick sin artros så det blev tomt på kontot. Så jag visste inte riktigt hur jag skulle göra nu.
Om jag skulle chippa honom igen, försöka få ihop pengar ändå eller helt strunta i det.
Bestämde mig mer eller mindre för att ett chip fick det bli och började kolla runt vad dom olika klinikerna tar för ett chip.
Jag vill inte gå till samma ställe som förra gången för dom var otroligt nonchalanta och på gränsen till otrevliga.
När jag ändå kollade runt efter priser passade jag också på att fråga vad en kirurgisk kastrering kostar. Jag hade tänkt mig runt 4500-5000:- och det finns inte en chans i världen att jag skulle kunna hosta upp dom pengarna denna höst, men jag ville ändå kolla om min prisbild stämde.
Det gjorde den delvis. Vissa kliniker tar upp till 5000:- men så hittade jag också kliniker som inte tar mer än 3000:-
Det skulle jag kunna skrapa ihop till så då började jag vela och bestämde mig för att jag nog skulle göra en kirurgisk i alla fall.
MEN...

Sambon sparkade bakut. Han vägrar att kastrera Eddie nu. I och för sig behöver ju inte jag ta hänsyn till det eftersom Eddie är min hund men han erbjöd sig att betala en del av vad ett chip kostar mot att jag väntar med en kastrering tills Dio har blivit äldre och lugnat ner sig. Sambon är rädd för att det kommer bli jättejobbigt med en nykastrerad Eddie och en bråksugen Dio som aldrig kan lämna Eddie ifred. Kanske har han rätt. Det kanske skulle bli kaos med en smärtpåverkad Eddie med tratt och en Dio som alltid ska slita och dra i honom. Så för Eddies skull, hussens skull och husfridens skull blev beslutet att vi chippar honom en gång till och så satsar vi på en kirurgisk kastrering nästa höst istället. Hoppas att jag har det bättre ekonomiskt då så att jag har råd med det. Sambon har dessutom lovat att inte skylla på något nytt för att undvika en kirurgisk kastrering.
Så nästa år kan han inte komma med några undanflykter utan då SKA det ske, såvida ekonomin tillåter det och Eddies hälsotillstånd är bra.

Nu ska jag snart iväg och sätta i det där chippet. Det är inte en dag för tidigt för nu ska det sniffas överallt, slickas på fläckar, juckas på Dio och kuddarna och maten smakar sådääär.
Hoppas att chippet ska funka lika bra denna gång också som det gjorde sist.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar