söndag 25 november 2012

... det kan man kalla Dio idag som hade tassarna mer i luften än i backen.
Nybörjarturen var som bortblåst på dagens utställning men jag hade inte räknat med annat heller. Det är bara två månader sen Dios förra utställning men det är stor skillnad på honom nu och då. Då var han inte så intresserad av annat än mig, men nu är det annat. Hans intresse för att sniffa har ökat avsevärt och den berömda "tonårsdövheten" har börjat inträda så man kan väl säga att koncentrationen var allt annat än på topp idag och att lyssna på mig var inte direkt prio 1.
Vi har ju inte tränat speciellt mycket heller så jag får allt skylla på det lite grann också.
Men han fick i alla fall ett HP och bra träning. Övning ger ju färdighet så ju fler utställningar desto bättre kommer det att gå... hoppas jag.
Förhoppningsvis kommer han så småningom att springa fint bredvid mig också istället för att flyga fram ;)

Fin kritik blev det i alla fall så om vi bara tränar och han visar sig från sin bästa sida i ringen så kan han nog bli en farlig konkurrent. Det får bli nya tag på MyDog för nu har jag precis anmält oss till båda dagarna.

Dagems kritik
I några sekunder kunde han i alla fall springa fint
"Kom igen matte, nu racar vi!"
"Tjohoo, det här var ju kul! Nu springer vi!"
Han kunde också stå stilla några sekunder
Dio hittade en ny plats att ligga på i bilen när vi skulle hem

1 kommentarer:

Anonym sa...

Han är jättefin tycker jag som inte kan rasen =) Men det är ju jättebra att han tycker det är roligt och har energi du ska se att han en dag kommer använde den energin rätt och du får massa fina bedömningar! Jag bara måste se er på My dog om jag inte jobbar! Shoppa runt är ju halva nöjet...

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar