onsdag 7 november 2012

Den här dagen blev inte alls vad jag hade tänkt mig.
Jag hade tänkt åka till second hand (dom har bara öppet onsdagar och lördagar) och kolla efter och ev. köpa grejer till mitt nya projekt (återkommer om det en annan gång).
Jag hade tänkt städa badrummet.
Jag hade eventuellt tänkt dammsuga bilen.
Jag hade tänkt träna zumba.
Och när jag såg att det var sol ute tänkte jag att en långpromenad med lite aktiviteter skulle sitta fint.
MEN...

Jag har varit SKITTRÖTT idag. Minst sagt.
Igår tränade jag bodypump och jag blir alltid helt slut av det efteråt. Inte bara i kroppen och musklerna utan även i knoppen och behöver mycket sömn för att återhämta mig. Jag blir otroligt sömnig och skulle lätt kunna lägga mig och sova efteråt, men att gå och lägga sig vid 20-tiden känns lite väl pensionärsaktigt.
Så jag höll mig vaken och sysselsatt ända till midnatt då jag ramlade i säng och såg fram emot att få ligga däckad en hel natt och låta kroppen återhämta sig.
Efter träningar brukar jag somna som en klubbad säl och sover bättre än när jag inte har tränat.
Men inte inatt inte. Så här i efterhand skulle jag nog ha lekt pensionär igår trots allt och hoppat i säng efter träningen.

Blev nämligen väckt kl. 2 av en Dio som ville ut och kissa. När jag precis hade somnat!
Kändes det som i alla fall.
Han är fortfarande kvar i sin ut-och-kissa-mitt-i-natten-period.
Snubblade ut och kissade honom.
In igen och lyckades somna om efter en stund för att två timmar senare bli väckt igen. Den här gången av Eddie.
Trodde först att han ville ut och jaga brudar. Mycket tyder på att det är löptikar i farten, så jag sa åt honom att gå och lägga sig, men han gav sig inte. Han ville ut.
Snubblade ut igen, den här gången med Eddie men med Dio i släptåg. Han ville nämligen också följa med.
Eddie snurrade runt på gräset och satte sig. Diarré. Tur att jag lyssnade på honom då och gick ut med honom. Men vad sjutton har han nu ätit?

In igen och nytt försök att sova men den här gången tog det längre tid att somna. Lyckades knoppa in till slut i alla fall för att bli väckt igen vid halvåtta. Då var Eddie nödig igen. Mer diarré.
Försökte sova igen när jag kom in men det gick inget vidare och bara en stund senare ville Dio ut.
Då gav jag upp och sen har jag varit som en zombie hela dagen och inte orkat genomföra någon av mina planer.

Men det blev i alla fall en vända i skogen med killarna. Dio lös och Eddie i flexikoppel så dom kunde skutta runt lite och söka godis medan jag försökte hålla mig vaken. Där i skogen var det torrt och fint... inte. Så jag hade inget annat val än att slänga in dom i duschen när vi kom hem för dom såg ut som ett par lermonster, framför allt Dio.
Efter duschen var jag yr av trötthet. Allt snurrade så det var bara till att lägga sig och vila innan nästa rastning och nu har hela dagen gått utan att jag gjort en enda vettig syssla.
Det får bli nya försök i morron.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar