lördag 17 november 2012

Nu är det bara en vecka kvar till utställningen.
Vi har inte utställningstränat speciellt mycket, dels för att jag tycker det är sååå tråkigt att träna på och dels för att jag tyckt att Dio redan kan springa ganska fint.
Att stå har vi tränat lite mer på för det har han inte kunnat alls. Lite bättre har det blivit nu men han gillar fortfarande inte när jag håller i svansen så då vrider han sig och sätter sig ner men med lite godis går det troligen att undvika.

Idag bestämde jag mig för att ringträna lite. Katastrof!
Dels är han ju 2 månader äldre nu än på sin första utställning så nu har han börjat bry sig om olika dofter, han har huvudet fullt av massa annat och hormonerna rusar i kroppen så han har liksom lite svårt med koncentrationen.
Så idag var det nosen i backen mest hela tiden.
Sen så gillar han inte utställningskoppel heller. Han tycker det känns obekvämt så han stegrar sig och hoppar som en bångstyrig häst.
Oj oj.. hur ska detta gå?
Det får bli en stunds träning varje dag nu kommande vecka så kanske han kan springa snyggt en liten bit i alla fall... i bästa fall. Vore ju så kul om han kunde visa upp sig så där snyggt, men jag har inga krav eller förhoppningar om det nu. Det krävs bra mycket mer träning för det och han är ju dessutom fortfarande en sprallig valp så det är inget man kan begära av honom.
Det får vi ta sen när han blivit vuxen och förståndig :) Nu får jag vara nöjd så länge han inte skuttar omkring för mycket eller drar åt alla möjliga håll.
Men träna ska vi göra ändå. Lika bra att börja i tid. Synd det är så tråkigt att träna på bara men med lite flyt så kanske man får lön för mödan sen när det verkligen gäller ;)

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar