tisdag 13 november 2012

Efter gårdagens katastrofala frisering av Dio och en panikorder av nytt skär så började jag fundera... och googla.
Hittade att flera med Moser Rex har haft samma problem som jag att trimmern bara tuggar och inte tar något. Att byta till nytt skär har inte hjälpt. Maskinen är helt enkelt för klen för kraftiga pälsar.
Så det var kanske bara dumt att beställa nytt skär. En ny trimmer vore nog ett bättre val.
Efter mycket velande hit och dit så beslutade jag mig till slut för att annullera skär-ordern och istället satsa på en ny trimmer även fast jag verkligen inte har råd med det. Mina sparpengar är begränsade men om jag inte köper ny trimmer nu måste jag ändå göra det snart ändå.
Något jobb i sikte har jag inte heller så jag kan likväl ta den smällen nu som om ett par månader då jag troligen fortfarande är arbetslös såvida jag inte får en sjuhelsikes tur helt plötsligt.

Vad för trimmer jag skulle köpa hade jag dock mindre koll på. Finns ju så många! Helst skulle den vara billig också... fast ändå bra. Inte helt lätt att hitta med kort varsel. Oftast när jag ska köpa teknikprylar så googlar jag en massa, jämför priser, funktioner, kvalitet och recensioner.
Nu hade jag inte riktigt tid till det.
Fick tips om Moser Max 45. Hade annars tänkt mig en Oster A5 som verkar vara en riktig toppenmaskin för ungefär samma pris. Hittade lite info om dom båda och erfarenheter. De flesta tyckte bättre om Mosern så en sån fick det bli. Hos grand-prix.se hade dom dessutom ett erbjudande nu om 20% rabatt vid order över 900:- Perfecto!
Så istället för att betala 1723:- betalade jag nu bara 1378:- Eller bara och bara... det är mycket pengar för en arbetslös fattiglapp men jag kom ju ändå billigt undan. Då ingår ett skär också och som det ser ut nu så är det bara just det skäret som jag behöver så jag lär klara mig med det ett tag.
Hoppas nu bara att den här maskinen klarar av Dios päls och att den hinner komma innan nästa helg. GrandPrix har tyvärr lite längre leveranstider men har jag tur kommer den i slutet på nästa vecka.

Moser Max 45 Dos velocidades con cabezal de 3 mm

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj...hoppas du får din trimmer för jag har hört mycker skit om grandpix om ordrar som aldrig kommit eller efter 3 veckor...själv beställde jag däifrån EN gång för 3 år sedan när Melvin var ny här och det tog 3 veckor. Går inte med på sådant när det finns företag som leverar på 2 dagar. Säg till som sagt om den inte hinner komma så får du klippa här! Vad kul med My dog, ska nog dit så kanske ser er om det är rätt dag =) Härligt med mötena som gått så bra! Min Melvin har råkat ut för lite för mycket på sistone med en vit schäfer som bet honom i sidan och en eng. staffe/jack russel tik som han hamnade i slagsmål med även om jag inte kan se några bett så blir man oroligt när han börjar skrika som en griskulting med panik!

Anonym sa...

Det låter som att Eddie är en mjuk kille precis som Melvin. Ja dessa händelser gjorde nog ingen skillnad i Melvins sätt att vara men i feb för 2 år sedan stod jag och gav tips åt en granne med en hysterisk 1 år gammal amstaffmixhane. Han skrek och slingrade sig jätm när han såg hundar. Tyvärr gick halsbandet av och han sprang utan ett ljud direkt fram till oss 25 m bort på andra sidan gården och satte sig i Melvins hals som tur i oturen just då hade lite sparad nackpäls. Det var första gången jag hörde Melvins dödskrik och enda gången han i ren panik försökt försvara sig och jag efteråt såg han va ri chock eftersom han var såpass lugn. Hunden var rejält uppjagad och ägaren fick inte kontroll över honom förrän hon fick in honom i en port hon höll fast för sitt liv i hans nackskinn trots att hon är rejäl och stor och detta en nätt amstaff. Efter det var jag lugn och som vanligt men Melvins naivitet försvann vilket var bra egentligen. Han springer inte fram till främmande hundar lös längre. men en tand gjorde et hål och han har massa löst halsskinn så det var ju bara att gå och sätta dränage. Det fick vi dessutom göra om så sammanlagt blev allt över 7000 kr varav jag betalade 3000 drygt. Det värsta är att ägaren int betalt ett enda öre hunden var oförsäkrad. Kollade upp henne och då jag såg hon hade kronofogdeskulder så fanns det inte ens chans för mig driva in min skuld deta årtieonde... hon satte själv på munkorg ett tag men JAG tycker hon skulle ha det jämt för hunden är likadan än och Melvin har jättesvårt för raser av den typen nu. Jag polisanmälde det och de gjorde t om en uppföljning förra året om hur läget är nu och jag sa som det var att hunden är lika galen ännu men man möter dem sällan för de håller sig undan och går ut på natten och kring lunch medans vi andra går ut tidigare. För mig var attacken både bra och dålig. Bra för att melvin började lita mer på mig men dessvärre är han snabbare att surna till och försvara sig ( även om det är milt försvar ) innan visste han inte vad morra eller visa tänderna var. Men vi har fortsatt träna som jag gjorde innan och det går verkligen framåt så länge man inte är för nära i öga mot öga möten.

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar