söndag 2 december 2012

Det var en härlig första adventsmorgon idag. Hade hoppats på lite sovmorgon men så blev det inte. Hundarna väckte mig vid halvnio och ville gå ut. Även Eddie. Han brukar annars vilja ligga och dra sig framåt 10-11 tiden. Han vill gärna att vi går upp vid 9 senast men när han väl fått upp oss går han och lägger sig i soffan och somnar om.
Men inte idag. Idag ville han ut.

Dio brukar heller aldrig vilja gå på någon promenad på morgonen. Han vill bara gå till grässträngen på gatan nedanför och göra ifrån sig och sen vill han gå in igen. Men inte idag.
Idag ville båda killarna gå en liten morgonpromenad och jag förstår dom. Kanske dom också tyckte att det var en riktigt härligt morgon. -10 grader, sol och sånt där vackert magiskt ljus som nästan bara visar sig tidiga och soliga vintermorgnar. Önskade att jag hade kameran med mig för det var så himla fint ute. Nu är det bara snön som fattas så är vintern komplett. Hemma har det kommit 70cm så jag hoppas att det kommer lite här också, annars får jag väl ge mig till tåls tills jag åker hem om tre veckor. Längtar som en tok!

När det var dags för lunchrundan bestämde jag mig för att ta med kameran i alla fall även fast inte ljuset var lika fint som i morse, men solen var i alla fall kvar.
Hade velat gå runt sjön men hade ingen lust att gå där själv idag om jag skulle fota en massa och samtidigt hålla koll på hundarna. Sambon var inte i skick att gå runt någon sjö idag men han kunde däremot tänka sig att hänga med till åkrarna och så fick det bli. Nu när det blivit kallt kan man ju vistas där igen utan att få en lerinpackning på köpet.

Det är alltid en chansning att släppa Eddie lös men man har ganska bra uppsikt där vid åkrarna och är man två är det ju lättare att hålla koll. Det är visserligen lite buskage, träd och högt gräs där men man får försöka hålla honom där det är öppet.
Så idag bestämde vi att han skulle få springa lös. Visst stack han som vanligt och försvann utom synhåll ett tag och tog Dio med sig, men vi stod kvar och ropade och efter några minuter kom dom tillbaks så det gick bra den här gången också.







3 kommentarer:

Unknown sa...

ååhhh så härliga bilder, vi har så tråkigt att vi inte kan släppa Åke lös, vi kan inte lita på honom alls. Alice följer alltid med så henne är det aldrig något problem med, men hon sniffar inte upp så många härliga dofter som Åke, han själv belönar sig totalt om han är lös. Våra stora vovvar älskar inte precis 10 minus grader, lilla "ställ" hon har ju fluff päls så hon njuter. Jag har varit lite dålig på att blogga, men nu är snuvan börjar försvinna så ska väl vanliga orken komma tillbaka. Måste kolla in mys bilderna igen! ser ju så dära 1 advent perfekt ut!

Unknown sa...

ps vi har väldigt mycket snö här;P

Livet med portisar sa...

Vilka härliga bilder :)

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar