tisdag 18 december 2012

Nu är det slut på underbar lättskött valppäls. Pälsbytet from hell är här. Det är ingen rolig tid jag har framför mig nu. Fy sjutton!
Eddies pälsbyte var skitdrygt och till slut gav jag upp och rakade ner honom, men Dios kommer nog bli sju gånger värre. Och han ska dessutom inte rakas ner. Pust!
Eddie började tova runt 9-10 månader. Dios första tovor kom redan vid 4-5 månaders ålder men det var inga stora tovor och inte speciellt ofta.

Härom dagen hittade jag en lite större tova på ena sidan och tänkte att jag skulle ta den idag. Fick en chock när jag skulle sätta igång. Båda sidorna bakom skulderbladen var som en filtmatta av tovor. När sjutton hände detta? Senast idag på förmiddagen kände jag igenom honom och hittade bara den toven jag hittat förut samt en vid armhålan.
Nu var det fullt av tovor på sidorna, i båda armhålorna och på insidan frambenen.
Det blev betydligt mer jobb än vad jag hade tänkt mig och min rygg klappade ihop totalt. Aj aj!
Jag skulle verkligen behöva ett trimbord så jag slipper sitta böjd på golvet.
Speciellt nu när jag har en hund med betydligt tjockare päls och mer krävande pälsvård än Eddie.
Hoppas verkligen att jag ska orka med hans päls nu i värsta skedet så att jag slipper raka ner honom efter MyDog.
Fick förresten PM dit idag. Kanske dags att börja ringträna lite ;)

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar