fredag 7 december 2012

Eddies öra har inte blivit bra sen vi var hos veterinären förra måndagen. Besvären kommer och går hela tiden.
I lördags hade rodnaden minskat och det var inte speciellt kletigt så jag trodde det var på bättringsvägen men i söndags var det värre igen så jag ringde veterinären igen i måndagsmorse och då skulle dom skicka ett recept på Clindabuc. Åkte ner till apoteket på eftermiddagen men något recept hade inte kommit.
Tänkte då att dom kanske skickade det med post så jag åkte ner igen i onsdags. Fortfarande inget recept.
Ringde dom igen igår. Då hade receptet inte gått igenom faxen utan kommit tillbaks. Att dom inte kollar sånt! Jaja.. hon skulle göra ett nytt försök och stå och vakta vid faxen. Efter en stund sms:ade hon mig att hon hade faxat det två gånger för säkerhets skull och inget hade kommit tillbaks så det borde ha gått igenom.

Åkte ner till apoteket igen idag. Tredje gången gillt! Nu hade det äntligen kommit så nu ska han äta Clindabuc i 10 dagar. Hoppas att han tål det nu bara och att hans öronproblem försvinner. Vete sjutton vad det är han råkat ut för. Inflammation var det ju inte men han har ont där, är röd, kletig och har små sår. Helmysko!
Hoppas det blir bra i alla fall så att jag slipper boka en ny tid åt honom.


0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar