lördag 8 december 2012

Det är vad jag känt senaste dagarna och det är också vad jag gjorde idag. Drog till skogen.
Mitt humör har inte varit på topp sista tiden. Det bara händer en massa negativa saker. Jag ska tvingas till söka-jobb-kurs i januari (alla som någon gång varit på en sån vet vilket skit det är. Vuxendagis.), jag får bara mail med "tack för visat intresse men..." på alla jobb jag söker, min barndomskompis som bor i Göteborg och är ägare till Eddies bästis ska flytta till Stockholm efter nyår vilket innebär att jag förlorar min mest trogna och pålitliga hundvakt, i stort sett den enda också. Dessutom kommer jag inte längre ha någon att samåka med när jag ska hem, inte ha någon här nere längre att gå på utställningar med eller att bara umgås med och det drabbar Eddie också. Hennes hund är den enda kompis han har. Skittråkigt! Dessutom blir jag avundsjuk på henne som kommer närmare hem och kan åka hem över dagen om hon skulle vilja. Det går inte direkt när man bor här nere. Det tar en hel dag bara att åka. Jag har sån otrolig hemlängtan. Vill inte bo här. Jag vill hem! För gott.
Allt detta har gjort att jag känt och fortfarande känner mig fruktansvärt nedstämd.

Men som ett litet ljus i mörkret blev det idag i alla fall en sån där vacker vinterdag som jag har väntat på sen i oktober. Jag älskar dessa dagar så den lyste upp min tillvaro lite. Och hundarnas också för den delen. Det är underbart att gå i skogen dagar som denna och hundarna älskar det! Speciellt när dom hittar hästskit att stoppa i sig, som idag. Eddie hittade några frysta kulor hästskit som han började tugga på och vägrade släppa eller byta mot godis. Allt eftersom han tuggade och det smälte rann det hästskit ur munnen och ut i skägget. Så äckligt! Men Dio tyckte det var alldeles utmärkt för han ställde sig och slickade upp det som rann ur Eddies mun. Bläää! Ibland är hundar oerhört äckliga ;)
Det fick bli duschen när vi kom hem för hundarna stank skit och hade lite rester här och där som fastnat och frusit till igen. Urk!
Men huvudsaken dom hade skoj :)


Lycka är att hitta fryst hästskit
Dio slickar upp resterna som sipprar ur
Jag hittade ett lejon där i skogen

1 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår dig men vänner dyker upp där man minst anar det! Jag håller dig gärna sällskap en dag på My Dog, kan se till att vara ledig då jag ändå vill gå! Kursen har jag gått...håller med...och angående hundvakt. Vi får träffas ngn dag och ses, tänk om våra hundar gillar varann? Då ställer jag gärna upp som hundvakt ibland =) Annars vet jag en annan grym ( tant Lotta ) som tar emot hanar om de är kastrerade ( chip går bra ) då hon har tikar.

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar