fredag 10 augusti 2012
.
Med Eddie blev det ingen valpkurs för den blev inställd. Vi fick istället gå allmänlydnadskurs när han var 5,5 månad gammal. Han var yngst, vildast, busigast och hittade på en massa tok. Kul var det men det blev ju inte riktigt samma grej som med en valpkurs där vovven kan umgås med jämngamla.
Därför bestämde jag att med nästa hund skulle jag gå valpkurs.
Anmälde intresse till valpkurs till brukshundsklubben här i stan och fick nu mail att det startar en den 16:e september. Kanon! Eller inte...

Jag åker nämligen till Mallis den 16:e september och kommer hem söndagen därpå. Det innebär att jag i så fall missar två första gångerna på valpkursen och det är bara 6 kurstillfällen sammanlagt.
Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra. Känns ju onödigt att betala för en hel kurs när man missar nästan halva kursen. Samtidigt vill jag ju så gärna gå valpkurs, inte så mycket för själva lärandet för jag tycker jag har rätt bra koll på inlärningsbiten och träningen, men för den sociala biten framför allt för Dios skull.

Frågade sambon om han kunde tänka sig att gå de två gångerna jag är bortrest men det ville han inte. Har frågat en bekant också om hon kan tänka sig att ta med Dio på kurs men jag har inte fått svar än.
Har också sökt efter andra kursanordnare och hittade en ca. en halvtimme härifrån. Där är alla kurser fullbokade så dom har satt in två extra kurser. Den ena med start 20 september. Då skulle jag bara missa första tillfället. Men än så länge är bara en bokad till den kursen och den startar inte om den inte blir fullbokad. Rätt dyr var den också men det är inte säkert att brukshundsklubbens kurs är billigare.

Hur sjutton ska jag göra? Ska jag anmäla mig till brukshundsklubbens kurs eller kursen hos den andra anordnaren och hoppas på att den blir av eller inte anmäla mig alls?
Om jag ska anmäla mig till kursen på brukshundsklubben så måste jag anmäla mig snarast då den kommer att bli fullbokad i ett nafs!
Har egentligen inte råd men åh vad jag vill gå valpkurs! Kanske jag skulle ta och anmäla mig ändå... hmm.. Beslutsångest!
.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar