tisdag 7 augusti 2012
.
Äntligen börjar de sylvassa små mjölktänderna bytas ut mot permanenta tänder. Igår lossnade en tand och nya är på väg. Kanske har han tappat fler som jag inte har märkt men de flesta är nog fortfarande kvar. Det känns i alla fall så när han biter ;)
Hörntänderna dröjer det nog ett tag till innan dom lossnar.
Lite vemodigt är det att de små valptänderna håller på att bytas ut. Då börjar han ju bli "stor" lillen! Lite gulligt är det ju också med de små vassa gaddarna, men det ska bli skönt att slippa bli sargad. Eddie kommer nog också tycka det är skönt. Han har fått små sår på halsen där Dio alltid ska hänga sig fast och slita och dra och Eddie är för snäll för att säga ifrån.

Tiden går så fort! Han växer så det knakar och på söndag blir han 4 månader. Det hade vi tänkt fira genom att ställa ut på rasspecialen, men det har blivit ändrade planer. Tappade helt sugen efter en incident på nätet för några veckor sen. Jag skulle fortfarande gärna vilja ställa ut Dio som valp men jag beslutade mig för ett par veckor sen att det får vara och så satsar vi på att ta en semestertripp till Öland istället nästa helg.
Trist att missa specialen på sätt och vis men så får det bli.
Det kommer ju fler utställningar. Inte medan han är valp troligen men det är ju inte hela världen. Om jag vågar och har möjlighet kanske jag ställer ut honom på MyDog i januari istället.
.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar