tisdag 7 augusti 2012
.
Jag trodde inte det var möjligt att överträffa förra kräkmaraton, men det var det visst.
Idag slog Eddie det med råge!

Det började i morse när han hade ätit frukost. Det tog bara några minuter så kom allt upp igen i 5 "prydliga" högar varav en på mattan. Varför ska hundar alltid spy på mattan?
Antagligen åt han för snabbt och tuggade för lite. Det har hänt förr att han spytt direkt han ätit, speciellt om han inte ätit på länge. Han matvägrar ibland och när han sedan väl äter kan det ibland komma upp igen, så nu har jag börjat ge honom små portioner men ofta efter hans matvägringsperioder och det verkar hjälpa.
Däremot matvägrade han inte igår men det hade ju ändå gått rätt många timmar sen senaste målet så det kan ju vara förklaringen till att han inte fick behålla frukosten.
Vi väntade en stund och sen fick ha ny frukost som han fick behålla.

I eftermiddags tyckte jag att jag kom på en sån bra övning för hundarna. Eddie gillar att "koka kaffe"och hämta saker från botten vid strandkanten så jag kom på den "briljanta" idén, tyckte jag, att fylla en form med vatten och lägga ner morotsbitar som hundarna skulle fiska upp.
Eddie hakade på direkt och fiskade upp så gott som alla bitar medan Dio mest plaskade med tassen och försökte sno bitarna som Eddie fiskade upp. 
Eddie hade knappt hunnit svälja sista biten förrän han började hulka och smyckade golvet med några högar halvsmält torrfoder, morotsbitar och en massa vatten.
Ojdå! Det var visst ingen bra idé alls den där övningen. Förmodligen fick han i sig alldeles för mycket vatten som delvis kanske råkade hamna lite fel också. Så dumt!
Det blev till att torka spyor igen och tänka ut någon annan övning som hundarna kan sysselsätta sig med istället.

Ikväll efter att ha ätit middag la sig Eddie och gnagde tuggben, men efter en stund började han hulka och fick ur sig tre högar, varav en på mattan, med torrfoder toppat med på tok för stora benbitar. Att tugga innan man sväljer tycker Eddie är överskattat så ofta sväljer han stora bitar som han knappt får ner och det slutar så gott som alltid med att dom kommer upp igen.
Det blev till att torka spyor igen. Tur att jag fyllde på lagret med hushållspapper härom dagen.
I dagens kräkmaraton gick det åt 2,5 rullar hushållspapper.

Stackars Eddie! Hoppas nu att detta rekord håller i sig så att vi slipper fler kräkmaraton.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar