onsdag 15 augusti 2012
.
Att bada i sjön - helt okej
Att smita in till matte i duschen så man blir blöt om huvudet - också helt okej
Att bli duschad - INTE okej

Det är inte så populärt hos herr Dio att bli duschad (inte hos Eddie heller för den delen) men han är jätteduktig och står för det mesta stilla och genomlider behandlingen. Lite protester blev det i dagens dusch men dom var mest i form av gnäll. Fönen däremot är rena rama fanstyget om man frågar Dio men idag gick det ändå bättre än sist att föna honom så han kommer nog att vänja sig.
Nu är han ren, fin och fluffig igen, bortsett från hans rosa/lila "halsband".

Han har haft det sen början på juli då han för första gången simmade och han hade sitt svarta läderhalsband på sig. Det jag inte visste är att det sabla halsbandet färgar av sig när det blir blött så vita fina Dio blev helt svart runt hela halsen.
Ställde honom i duschen när vi kom hem men jag fick inte bort allt. Hade visserligen inte tillgång till något hundschampo heller eftersom vi var hemma hos mina föräldrar men jag försökte med vanligt schampo. Jag fick väl bort det mesta men inte helt och hållet. Det blev istället lila.
Sen dess har det skiftat till mer rosa nyans och syns mest fram på halsen under hakan men nu när jag duschade honom och pälsen blev blöt så syntes det tydligt att pälsen fortfarande är missfärgad på nacken också. Jäkla skit! Han har duschat några gånger nu sen det där badet men det går fasen inte bort! Sicket skithalsband.
Någon som har något tips på hur man kan få bukt med missfärgade pälsar?

"Just nu tycker jag inte om dig matte"

I morgon är det Eddies tur att bli tvagad.
.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar