söndag 5 augusti 2012
.
Nu har jag suttit åtskilliga timmar med att försöka få till en snygg bloggdesign. Hittade ett program där man kan designa bloggar, hemsidor och annat utan att behöva bry sig om någon kod. Sen ska det "bara" vara att exportera mallen till bloggen.
Jo tjena! Det funkar inte alls. Har mailat supporten så jag får se om dom kan hitta någon lösning. Visserligen är jag inte speciellt nöjd med den design jag hade fått till men den var ändå bra mycket bättre än denna tråkiga standardmall som jag inte orkar göra något åt. Har inte tillräckligt med kunskaper heller för den delen för att få det EXAKT som jag vill ha det.
Nu orkar jag inget mer och klockan är dessutom mitt i natta. Hur jag än gör lyckas jag inte lösa problemet så nu får bloggen ha denna tråkiga design så länge. Får ta nya tag en annan dag.

Åkte ner på stan med hundarna idag för att köpa lite lördagsgodis till dom på Eddies favoritaffär och miljöträna lillen lite. En varsin oxstrupe blev det plus lite annat smått och gott. Eddie brukar alltid bära sin oxstrupe själv från stan och hem. Vi provade att låta Dio bära sin också och den duktiga lille killen bar den själv ända till bilen som stod parkerad en bit bort. 
När vi kom hem åt Eddie upp sin i ett nafs medan Dio bara lyckades nagga sin lite i hörnet. Han har ju så små tänder så det tar något längre tid för honom att tugga i sig godsakerna. Eddie försökte sno hans strupe sen och började muppa sig och bli förbannad på Dio när han inte ville släppa den ifrån sig så då fick vi plocka undan den till en annan gång. Ska försöka dela på den så kan dom få gnaga på en varsin del sen. Dio kommer inte orka gnaga i sig hela ändå och skulle han göra det skulle det ta TID! Inte lätt när man har så små tänder.

Nu har Dio äntligen slocknat efter sin sedvanliga kvällsvalpnoja (undra varför alla valpar får såna kvällsrusningar? Kan det vara övertrötthet eller något?) så nu ska jag försöka slockna jag också, en stund i alla fall. Sambon är ute och ölar så han lär väl komma inramlandes så småningom och jag misstänker att det blir livat på hundarna då. Kan ju vara en inbrottstjuv som kommer! :)

Nya tag i morron med bloggdesign och annat.
.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar