torsdag 16 augusti 2012
.
Jag och killarna var barnvakt ett par timmar idag åt sambons syskonbarn. Vi åkte ut till dom för att titta till dom och hålla dom lite sällskap, även fast dom är rätt bra på att roa sig själva.

Medan 11-åringen satt och spelade TV-spel hela tiden gick jag och 9-åringen ner till sjön med hundarna. Eddie badade såklart inte men Dio plaskade lite men han var inte så sugen på att simma så han höll sig där han bottnade.

När vi kom in igen skrämde killarna slag på katten. Dom jagade in den under köksbordet där Dio skällde på den från ena hållet och Eddie försökte komma åt den från det andra hållet. Jag fattar inte varför båda två är så otroligt kattokiga! Eddie är såklart värst men Dio är på god väg att bli likadan. Det får bli skvallerträning där också och hoppas att jag får bukt med det.

Under tiden vi var där blev jag bombarderad med frågor så jag tänkte att jag skulle dela med mig av en 9-årings funderingar kring hundarna samt svaren på hennes funderingar.

Hur gammal är Eddie?
3 år och 10 månader. Fyller 4 år i oktober.

Hur gammal är Dio?
4 månader

Vad är det värsta Dio vet?
Att bli duschad och fönad

Vad är det roligaste Dio vet?
Hmm... springa kanske..?

Vad är det tråkigaste Dio vet?
Finns nog inte så mycket han tycker är tråkigt men kanske när det inte händer något.

Vad är Dio rädd för?
Inget vad jag vet

Tycker Eddie om att duscha?
Nej, verkligen inte!

Varför tycker dom att det är så gott med pinnar?
Om jag det visste!

Vad skulle Eddie göra om han fick en kanin i julklapp?
Jaga den

Vad skulle Eddie göra om det kom en hare?
Jaga den

Äter Eddie kaniner?
Ingen aning men det är väl stor risk för det

Vad vill Eddie göra med kaninen?
Jaga den

Varför vill Eddie jaga kaniner?
För att han tycker det är roligt att jaga

Varför tycker Eddie det är roligt att jaga?
Hmm... vad svarar men på det? Han kanske tycker det är spännande

Snarkar Eddie och Dio?
Eddie snarkar ibland men Dio har jag aldrig hört snarka

Vad drömmer Dio om?
Ingen aning! Kanske att han leker med en boll?

Kan Dio simma?
Ja det kan han men inte så långt. Eftersom han är så liten orkar han inte simma så långt än

Om Dio ska vara med på sån där utställning, måste han rakas så där fult då?
Japp, det måste han

Blir Dio sur om han måste gå med rumpan bar?
Ingen aning. Kanske. Det lär visa sig den dagen jag rakar honom

Hur liten var Dio när han föddes?
Jadu.. ett par dm lång kanske

Har hundar bra minne?
Ja det har dom

Om vi satt i båten och det gick hål i botten så att båten sjönk, skulle Dio simma då?
Det skulle han förmodligen göra. Försöka i alla fall

Samt några fler frågor som jag har glömt. Inte lätt att komma ihåg alla för det var en hel drös med frågor att svara på :)
.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar