onsdag 8 augusti 2012
.
Denna läckra "lilla" glasbit hittade jag vid vårat förråd idag när vi skulle gena till baksidan.
Dio stannade och sniffade precis vid den. En himla tur jag upptäckte den! Vet inte om den kommit dit nyligen eller legat där länge men jag misstänker det senaste. Tror nämligen den kommer från en av glasburkarna som grannen tappat ner (och struntat i att ta reda på. Det fick vi göra.) och i så fall har den legat där ett bra tag.
Då är det verkligen ett under och enormt flyt att ingen av hundarna och då framför allt Dio som springer där flera gånger per dag, har kört in den i tassen. Huvaligen! Det hade inte blivit någon rolig historia om han hade lyckats med det.
Nu hoppas jag det är glasfritt där i alla fall. Har inspekterat men inte sett några fler.
Och så hoppas jag att grannen inte tappar ner fler glasburkar (två räcker gott och väl!) men skulle det hända är det verkligen på tiden att hon tar reda på skiten efter sig. Det är ju inte direkt någon hemlighet att vi har två hundar som springer ut och in.

.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar