onsdag 29 augusti 2012
.
Velade länge och hit och dit om jag skulle anmäla oss till valpkursen här i stan eller inte. Det slutade med att jag anmälde oss trots att vi bara kan vara med dom sista 4 gångerna, men det kan ju vara nyttigt för lillen om inte annat att hänga med några gånger på valpkurs.

Skulle gärna vilja ställa ut lillen som valp också. Hade ju tänkt göra det på rasspecialen men hoppade över den av diverse orsaker. Kollade runt igår efter utställningar i närheten under hösten och hittade en inoff om en månad. Nu är frågan om jag ska anmäla honom till den eller inte?
Om jag anmäler måste han portisklippas och det är anledningen till att jag velar. Jag vill inte portisklippa honom. Inte än. Hade tänkt vänta med det tills han blir runt 9 månader och pälsen börjar bli jobbig. Just nu är den ju lättskött och jag gillar dom bäst i lång päls eller snaggade, inte portisfrisyr även om jag börjar bli lite mer vänligt inställd till den också.
Jag vill att han ska få vara en "vildvuxen" valp så länge det går så jag är inte ett dugg sugen på att portisklippa honom redan vid 5 månaders ålder. Men jag är väldigt sugen på att ställa ut honom.
Så nu har jag något att grubbla på... igen.
Anmälningstiden går ut den 3:e så jag har ju några dagar kvar att fundera på.
Men huuur ska jag göra?
.

2 kommentarer:

Titti sa...

Hej!
Tack för hälsningen i min gästbok! Dina hundar är verkligen jättesöta!!
/Titti

Anonym sa...

Vilka fina vattenkillar. Kul att se en kortklippt version. =)//Albins mattar - hittade hit genom Ruffas blogg.

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar