söndag 12 augusti 2012
.
Idag fyller lillskrutten 4 månader :)
Det har firats med att bada. Oj som han plaskade och hade skoj! Ingen tvekan om att han är en "riktig" vattenhund :)
Eddie badade faktiskt han också och tog ett halvt simtag.
Hans "vattenfobi" är bra märklig. Någon enstaka gång vissa somrar går det att locka i honom så långt han bottnar medan andra somrar är det helkört och han går knappt ens nära vattnet hur mycket man än lockar och pockar. Mycket märkligt det där! Kul att han gick i och plaskade lite idag i alla fall. En hel del "koka kaffe" blev det också. Han gillar det av någon anledning.

För matten blev det bad också. Det första i år! Och kanske sista. Jag och Eddie är ungefär lika stora badkrukor båda två och det vill till att det är bra väder och varmt i vattnet för att jag ska gå i. Bra väder har det ju inte varit i år direkt så möjligheten har väl inte riktigt funnits tidigare.
Vädret var ju i alla fall bra idag men så särskilt varmt i vattnet var det väl inte men när jag redan hade vadat ut så långt det gick utan att bli blöt om kläderna tänkte jag att det var väl lika bra att ta sig ett dopp. Så jag svidade om till bikini och vadade ut en liten bit. Det var inte iskallt heller så det gick väl an. Sen blev botten så äcklig så jag hade inget annat val än att kasta mig i och det var kanske bra, så det fick bli åtminstone ett dopp i år.

Hade såklart med min nya kamera också och fotade lite men.. hmm.. jag måste helt klart öva! Blev inte så nöjd över bilderna men är man en amatör så är man ;)






Eddie har siktet inställt på bollen
Eller?
"Den träbiten ser bra ut. Den tar jag!"
"Va? Var det bollen jag skulle ta?"
"Okej då"
"Sådärja! Bollen är räddad"


Godissök
"Jag kommer matte!"


.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar