tisdag 4 september 2012
.
Det här med hundfoder är ju en hel vetenskap och ibland tar det uppenbarligen tid innan man hittar rätt.
Jag måste byta foder på Dio... igen.
Hos uppfödaren åt han Robur som han funkade bra på men det fodret har för högt pris för min plånbok så jag bytte till Doggy Pro. men det funkade han inte alls på. Det blev många, stora, lösa högar per dag så då fick jag så lov att byta. Valet föll på Carrier som är relativt billigt och vetefritt. Han har nu ätit det i ungefär 1 månad men inte heller det har funkat bra.

För det första är han inte så jätteförtjust i det. Visst äter han det till slut om inget annat erbjuds men han kan hoppa över flera måltider för att han inte tycker det är så gott.
För det andra är avföringen fortfarande lös. Det blir färre högar än med Doggy men fortfarande ganska många per dag. Han lägger heller inte på sig så mycket och känns ganska tanig.
Så jag har nog inget annat val än att byta igen. Frågan är bara till vad?
Funderar på Magnussons, Arion eller Tello... eller kanske Halla? Det är väl i stort sett de enda foder jag hittat som inte kostar multum men ändå verkar helt okej.
Får nog ta en tur till butikerna och kolla utbud och priser. Foderbilen eller numera Animail tycker jag har blivit så dyra så jag vill helst slippa beställa därifrån men jag kanske blir så illa tvungen om utbudet här i stan är begränsat.
Men först måste jag bestämma mig för vilket foder jag ska prova...
.

1 kommentarer:

Maja sa...

hej Linda!
ursäkta mitt sena svar, fullt upp här.
Kul att Du har hittat oss :)
ledsen att din vovve blev också sjuk. Vi har gått genom ett helvete, verkligen, jätte tufft var det. Nu är vi på förbättringsvägen och det ser ganska ljust ut för min lilla tjej.
Hur gammal är den sjuka vovve? och ska ni operara armbågarna?

kramar och klappar till er :)

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar