fredag 7 september 2012
.
"Du blir ju så låst med hund" har man hört många gånger och mjo, det är väl delvis sant.
Det är ju svårt att vara spontan när man har hund. Ska man vara borta en hel dag måste det planeras i förväg så att man har någon hundvakt eller någon som kan komma och rasta hunden.
Ska man resa måste det också planeras i god tid så att man har någonstans att göra av hunden medan man är borta.
Och det måste jag erkänna att det är faktiskt ett litet dilemma när man har hund.
Jag har inget stort nätverk omkring mig i allmänhet och verkligen inget stort nätverk av hundvakter i synnerhet. Potentiella hundvakter är faktiskt näst intill obefintliga vilket kan ställa till det ibland.
Men det är också det enda egentliga problemet jag kan komma på med att vara hundägare och hittills har det för det mesta gått att lösa.

Om ca. en vecka drar jag utomlands med ett par tjejkompisar. Sambon blir hemma, men han jobbar om dagarna och Dio är fortfarande för liten för att vara ensam hemma, även fast Eddie är hemma, i 5-6 timmar (sambon jobbar hemifrån på förmiddagarna) och detta ställer ju till det lite.
Det är vid såna tillfällen man skulle haft ett helt nätverk av hundvakter omkring sig.

Jag hade lovat sambon att jag skulle fixa valpvakt åt Dio när jag är borta så att han bara skulle behöva ta hand om Eddie under den veckan. Jag hade en plan om hur jag skulle lösa det men den sprack tyvärr.
Någon plan B hade jag egentligen inte så det blev till att gnugga geniknölarna.
Nu har jag kanske en dagmatte på gång men något definitivt ja har jag inte fått än så det är fortfarande högst osäkert om min plan B går i lås och om den gör det måste ändå sambon ta hand om båda hundarna på kvällarna och helgen innan jag kommer hem igen. Inte helt optimalt med tanke på vad jag lovade men det är den enda lösning jag kan komma på. Bättre än att Dio ska lämnas hemma själv med Eddie på eftermiddagarna i alla fall.
Hoppas nu bara att den tilltänkta dagmatten har lust och möjlighet att ha Dio om dagarna, för vad sjutton gör jag annars?
.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar