onsdag 12 september 2012
.
Tiden går fort när man har roligt!
Den lilla blir 5 månader idag så snart har jag haft honom i 3 månader.
Tre månader som faktiskt har gått över förväntan. Jag trodde inte att det skulle gå så bra som det faktiskt har gjort. Visst har det varit jobbigt emellanåt och är fortfarande ibland men inte alls så jobbigt som jag trodde att det skulle bli.
Jag funderade mycket på hur det skulle vara att ha två hundar. Hur stor skillnad det skulle vara motför att ha en.
Skillnaden är bara marginell. Tycker egentligen inte att det är någon skillnad alls. Lite extra jobb blir det ju med en vuxen hund och en valp. Valpen kräver ju lite mer och man kan inte alltid ta med båda på promenaderna, men annars tycker jag inte att det är någon större skillnad.

I 5-månaderspresent fick Dio sig en rakning av nosen. En present som inte var ett dugg uppskattad. Han ville inte alls bli klippt så det tog ett tag och min trimmer var riktigt slö. Dios päls är helt annorlunda motför Eddies så det gick riktigt segt att klippa men jag lyckades till slut i alla fall.
Jag saknar skägget lite som han såg så busig och valpig i men det är samtidigt skönt att ha blivit av med det och det växer ju ut igen så småningom.

FÖRE

    
EFTER

När Dio var klippt fick Eddie sig en knäpp och blev förbannad så han flög på (!) Dio. Jag fattade ingenting! Det är ett helt oacceptabelt beteende och jag talade om för honom vad jag tyckte om saken så han lugnade ner sig snabbt och gick och la sig, men han var ändå på spänn och morrade så fort Dio kom i närheten men jag hann förhindra att han flög på honom igen.
Efter en stund lugnade han ner sig och nu är allt som vanligt igen.
Ibland är Eddie oerhört svår att förstå sig på! Jag hoppas att det var en engångsföreteelse så att det aldrig någonsin händer igen.

Vilken Dio tycker du förresten bäst om? Med eller utan skägg? :)
.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar