torsdag 1 augusti 2013

Efter mycket velande och googlande bestämde jag mig igår och beställde mitt nya hjälpmedel.
Det blev varken Canny Collar eller VGW-bälte. I alla fall inte ett sånt VGW-bälte jag hade funderingar på.
Eftersom min ekonomi är minst sagt begränsad och Dio är unghund som fortfarande utvecklas och förmodligen kommer att bli grövre än vad han är nu så bestämde jag mig till slut för att köpa ett VGW-bälte Beginner. Det har exakt samma funktion som vanliga VGW-bältet men är lite enklare, har inte samma vaddering och är betydligt billigare. Det är till för valpar och unghundar som fortfarande växer så att man slipper slänga ut pengar på ett vanligt VGW-bälte som hunden kanske sedan växer ur.
Dio skulle högst troligt inte växa ur ett vanligt VGW-bälte så för mig skulle det säkert inte vara bortkastade pengar men när ekonomin nu ser ut som den gör, jag inte vet hur pass grov Dio kommer att bli (hans pappa är tydligen riktigt grov så om Dio ärvt honom kommer han att växa en hel del till på bredden) och jag inte vet hur VGW-bältet kommer att fungera på Dio tyckte jag det var klokast att köpa ett Beginner. Säkert kommer det att tova pälsen eftersom det saknar vaddering men jag får väl härda ut i så fall.
Om problemet sedan kvarstår om ett halvår när Dio är drygt 2 år så investerar jag i ett vanligt VGW-bälte då. Då borde han vara nästan färdigutvecklad också så man har ett hum om hur bred han blir.

Mitt bälte beställde jag från en för mig helt okänd sida. Det är ingen vanlig webshop med kundkorg, kassa och allt det där utan mer som en vanlig sida med några produkter uppradade och man mailar vilken produkt man vill köpa. Lite skeptisk var jag men jag mailade in en förfrågan i alla fall och idag hade jag fått mail att hon skickar selen redan idag och om den inte passar får jag skicka tillbaks den. Hon verkar jättetrevlig och serviceminded! Inte behövde jag betala den i förskott heller. Verkar helt enkelt superbra! Nu har jag ju inte fått selen än men om den kommer fram som den ska  har jag inget att anmärka på förutom frakten som jag tycker är i dyraste laget, men då var å andra sidan själva selen billig. 129:- bara, medan många andra tar upp emot 200:- + frakt.
Sidan jag beställt från heter Lydiga Tassar för den som är nyfiken ;)

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar