lördag 10 augusti 2013

Sällade mig till pensionärerna idag och hängde på låset till Apoteket på stan men jag väntade i onödan. Inte hade dom Florinef där heller. Bad henne kolla ett annat apotek utanför Göteborg och där fanns det.
Bara att tanka bilen och åka dit då men på vägen dit stannade jag först vid ett annat apotek för att kolla om dom hade det på lager så att jag förhoppningsvis skulle slippa åka så långt. Inte heller där hade dom Florinef men hon ringde ett annat apotek knappt en mil därifrån och dom hade Florinef på lager så hon bad dom lägga undan det åt mig.
Så jag tackade henne för hjälpen och åkte vidare. När jag kom dit hittade hon först inte något Florinef undanlagt åt mig men med lite letande så hittade hon det. Phu! Blev lite orolig där ett tag att jag skulle behöva fortsätta mot Göteborg.
Några mil senare och på apotek nr. 4 fick jag alltså äntligen tag på Eddies så viktiga medicin! Och istället för att åka nästan 4 mil enkel resa kom jag undan med att bara åka 2,5 mil enkel väg. Hade ju helst sett att jag sluppit åka alls men vad gör man inte för sin sjuka pälskling. Nu vet jag i alla fall till nästa gång att det kan vara svårt att få tag på så jag ska be dom beställa i tid i så fall.
Det var inte så dyrt heller som jag hade befarat. 125:- burken och han kommer att behöva ca. 2 burkar i kvartalet med nuvarande dos och om jag räknat rätt så det blir inte många kronor i månaden. Skönt!!
Troligen kommer hans dos att höjas efter veterinärbesöket på måndag. Det är vanligt att man måste göra det första tiden under den akuta fasen men sen så ska han förhoppningsvis kunna klara sig på en mindre dos.
Hoppas nu bara att denna medicin ska funka och att han inte får några hemska biverkningar.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar