tisdag 6 augusti 2013

Eddie är fortfarande krasslig. Trodde på en förbättring igår när han plötsligt började äta men det var bara tillfälligt. Något mer har han inte ätit, han är fortfarande hängig, vill inte gå ut, viftar bara lite på svanstippen och är inte alls sitt vanliga glada jag. Igår haltade han till med höger bak och jag tycker fortfarande att han går lite stelt.
Ringde därför till djursjukhuset idag men det är ju semestertider så det var inte helt lätt att få en tid. Vi fick ingen tid förrän om en vecka så vi får snällt vänta. Så länge han dricker och inte har någon feber tyckte hon inte att jag behöver oroa mig så mycket men om han blir sämre ska jag åka in akut med honom.
Vete sjutton vad det är han drabbats av. Han dricker visserligen men långsamt och grimaserar lite som om vattnet vore äckligt. Funderar på om han har ont i halsen men varför skulle benen bli påverkade i så fall? Det är typiskt Eddie att råka ut för skumma grejer och få diffusa symptom.
Får hoppas att han kryar på sig till nästa tisdag så att vi kan avboka den tiden. Under tiden får jag hålla honom under uppsikt, ta tempen och försöka peta i honom lite skinka, ost och annat som han tycker om så att han får i sig lite i matväg. Och hoppas på bättring.

2 kommentarer:

sofia sa...

Stackars Eddie! Och så jobbigt att du inte fick tid hos veterinären direkt. Jag håller tummarna för att han ska bli bättre snart!

Linda sa...

Ska ringa en annan veterinär i morgon och hoppas på att dom har lediga tider så vi kan komma in på en gång. Har funderat ikväll och kommit fram till att jag inte vill vänta längre. Idag köpte jag "blötmat". Vov, Doggy, Cesar, Pedigree. I vanliga fall älskar han sånt men idag ratade han det. Inte heller fil ville han ha som han tycker är jättegott annars.
Nu hoppas jag att vi kan få komma in till den andra veterinären i morgon. Dom är inte lika kunniga och proffsiga men dom borde i alla fall kunna undersöka honom ordentligt så att jag känner mig lite lugnare för just nu klättrar jag nästan på väggarna av oro :(

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar