tisdag 13 augusti 2013

I eftermiddags ringde en av veterinärerna och meddelade blodprovssvaren. Som jag misstänkte måste vi höja dosen på Florinef. Han ska nu äta 5 tabletter Florinef per dag, mot tidigare 4 per dag. Kortisondosen ska vi halvera från 4 tabletter om dagen till 2. Jag hoppas innerligt att det ska minska ner på kisseriet men jag tror inte att det kommer att göra det. Förut när han har gått på kortison har han ätit 1-2 tabletter/dag och kissat lika mycket som nu så jag tror inte att det kommer bli någon skillnad. Vad sjutton gör man då? Är det kört då eller? Om dom inte har någon annan kortisonsort att erbjuda som han funkar på då förstås. Det är väl det jag får hoppas på i så fall.

Nästa vecka ska vi tillbaks för nytt blodprov och jag ser fram emot det. Det kan ju tyckas konstigt att man ser fram emot dyra veterinärbesök och obehaglig upplevelse för hunden, men Eddie har inte varit på topp idag. Han har verkat lite hängig, ledsen och inte velat gå några promenader. Det var ju så allt började så man blir lite orolig. Han har inte velat äta sin mat men har varit intresserad av allt annat ätbart och Dios mat så det är ju i alla fall ett gott tecken. Magen har det varit lite si och så med idag. Han brukar göra ifrån sig 2-4 ggr per dag men idag dröjde det ända till eftermiddagsrundan innan det kom något. Han är fortfarande ganska hård i magen så vi får hålla lite koll på det där. Jag häller på lite olja på maten som jag hoppas ska hjälpa att smörja tarmarna.
Så jag ser fram emot veterinärbesöket så jag får ventilera lite, få lite stöttning och tips och så att dom får kolla hur han verkar rent allmänt. Känner mig trygg när jag är där och det brukar alltid kännas bättre efter att jag har fått träffa en veterinär. Det stillar oron lite. Dessutom glömde jag helt att ställa alla mina tusen frågor när vi var där igår så jag får väl göra ett nytt försök med att ställa dom nästa vecka, i alla fall några av dom. Hoppas nu bara att han kan hålla sig som han är nu eller ännu hellre bli lite piggare igen fram till dess. Bara han inte blir sämre så jag måste åka in med honom akut. Jag hoppas att höjningen av dosen ska få honom att må lite bättre. Börjar med det i morgon så då borde vi se lite skillnad efter ett par dagar. Hoppas på det!

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar