torsdag 2 maj 2013

Fästingäcklen har vaknat till liv. Hade hoppats det skulle dröja länge innan dom dök upp med tanke på den långa vintern och kalla våren, men inte då! Dom asen överlever det mesta.
Idag hittade jag den första på Dio. Den hade tack och lov inte hunnit sätta sig men det är väl bara en tidsfråga innan han får någon som suger sig fast. Förstår inte hur den hittat till honom heller för det var efter morgonrundan och då går vi alltid bara där det är kort gräs. Dom finns visst överallt dom där.
Så nu är det bara till att förgifta hundarna då. Eddie brukar inte få sin första fästing förrän i juni-juli men det är väl lika bra att "beväpna" honom också. Jag tror jag har droppar kvar sen förra året. Hoppas det i alla fall. Droppar brukar funka bra på Eddie så det får bli droppar på honom. 
Jag har läst lite om det nya fästinghalsbandet Seresto. Fasligt dyrt är det så det har inte varit aktuellt för mig att köpa det. Men så kom jag på att Dio kan ju inte ha droppar, inte nu när vi har så många utställningar inbokade och han måste duscha varje vecka.
Scalibor vill jag inte använda då jag läst så mycket hemskheter om det. Seresto ska tydligen vara ganska milt även fast det såklart är gift i det också. Det är det ju i allting så det är som att välja mellan pest eller kolera.
Bestämde mig i alla fall för att prova Seresto. Jag har ju inte så mycket annat att välja på om jag inte använder Scalibor eller giftfria alternativ som i många fall inte funkar.
Hittade en ny sida idag när jag sökte efter Seresto. Apotea.se.
Som alltid med för mig okända webshoppar kollar jag alltid efter omdömen först. Bara bra omdömen hade dom fått och jag lyckades dessutom leta reda på en rabattkod så jag nu har jag precis lagt en beställning hos dom. Ångrar lite att jag inte beställde ett paket droppar också när jag ändå hade rabatt men gjort är gjort så jag får väl köpa det på det vanliga apoteket sen om dom jag har inte räcker hela sommaren, om jag ens har några kvar. Är inte helt säker.

Ska bli intressant att prova detta halsband. Jag hoppas att det inte ger några hemska biverkningar och att hans päls inte tovar sig alltför mycket. Jag återkommer med ett omdöme sen när han använt det ett tag.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar