tisdag 30 april 2013

Det var lite nervöst att åka till veterinären idag. Hade bara den där knölen i tankarna.
Undrade vilken veterinär vi skulle få träffa idag. Vi har träffat de flesta veterinärer som jobbar där men idag fick vi träffa en okänd. Tror att hon är nyanställd där. Har aldrig sett henne förut. Men hon var i alla fall glad och trevlig och det är huvudsaken.
Innan hon kom hade Eddie lagt sig ner bredvid mig och han reste sig inte ens när hon kom. Han är verkligen hur cool som helst hos veterinären! Han är ju så van att vara där, speciellt i undersökningsrum nr. 5, så han brydde sig knappt om att gå runt och sniffa ens en gång.
Däremot avskyr han bordet så när han vet att det är dags att gå upp på det försöker han göra sig osynlig. Idag låg han under stolarna och tittade storögt på oss som om vi vore galna när vi bad honom att gå upp på bordet men med lite godis brukar det lösa sig.

Hon kände ingen knöl idag, inte vad hon sa i alla fall och analsäckarna kändes normala. Men hon tömde dom ändå när vi ändå var där, men hon trodde inte att det var dom som besvärade honom så hon kände efter ännu mer efter att hon tömt analsäckarna och då hittade hon pinnar som fastnat i ändtarmen. Det var som stora vassa flisor. Inte undra på han varit besvärad! Om det nu är dom som orsakat problemet, men vi tror att det är det. Det verkar ju troligt.
Tur i oturen ändå att dom inte fastnade längre in för då hade det blivit betydligt dyrare och mer komplicerat.
Sabla hund! Jag har sagt åt honom åtskilliga gånger att han inte får äta pinnar men han är helt besatt av att tugga pinnar så det går inte att hindra honom. Dio är precis likadan han också. Båda älskar att käka pinnar och vet så väl att dom inte får göra det så dom springer antingen iväg eller tuggar snabbt som attan för att man inte ska hinna ta pinnen ifrån dom.
Jag har försökt med byteshandel men det funkar inte. Det är inte mycket som kan konkurrera med pinnar som det verkar.
Får hoppas att det inte händer igen och så får jag försöka hindra honom så gott det går. Det blir dyrt för mig annars om jag ska betala en tusenlapp varje gång för Eddies egentillverkade träflis.
Hoppas också att det var pinnarna som var boven så vi slipper åka in igen. Jag skulle höra av mig om det inte blir bra nu när pinnarna är borta, så ska dom göra en ordentlig undersökning men det känns som att problemet är löst nu. Hoppas det!
Nu önskar jag att han håller sig frisk för resten av året. Det vore SÅ skönt!

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar