måndag 8 april 2013

Jag som skulle spara pengar men nu har jag shoppat loss igen istället. Lyxfällan nästa?
Beställde en bur i förra veckan. Har letat runt på en massa siter och kollat i affärer. Hittade en bur med rätt mått för 500:- på Dollarstore när jag var hemma men den skulle jag ju inte få med mig på tåget så det fick vara.
Hittade också en bur med rätt mått på xxl.se för bara 399:- och jag skulle jättegärna beställa från dom för dom verkar seriösa och bra och har dessutom en jättetrevlig kundtjänst men buren hade bara en dörr på kortsidan och jag vill helst ha en på långsidan också uti fall att man skulle använda den i bilen någon gång. Så det blev ingen order hos dom heller men kanske i framtiden om jag behöver några andra hundgrejer.
Till slut föll valet på en bur från zooplus.dk
Jag hade varit in och kikat på den svenska sidan zooplus.se och tyckte att även dom hade bra priser men .dk var billigare. 379 danska kronor (med nykundsrabatt) och frakten ingick så jag beställde därifrån. Med avgift för valutaomvandling och betalning via paypal blev summan runt 440:-, ungefär en hundring billigare än den svenska sidan.
Buren skickas från Tyskland så den har inte kommit än, men jag hoppas att den gör det. Jag hade googlat på Zooplus innan för att läsa om folks erfarenheter och det mesta jag hittade var bara positivt så jag tror inte att jag blir blåst. Jag har dessutom fått sändningsnummer men på det får jag bara fram att paketet lämnat terminalen i Tyskland så jag vet inte var buren befinner sig just nu men då borde den i alla fall vara på väg.
Nu skulle jag bara ha haft en rullvagn också (svindyrt!) eller hjul att sätta fast på buren (också dyrt!) så att jag kan dra den. Tror det skulle bli asjobbigt att kånka runt på den samtidigt som jag har två hundar i andra näven varav den ena drar hela tiden. Får se om jag kan komma på någon lösning på det.

Innan helgen köpte jag på mig en del paracord också för mitt nästa projekt (jag och mina projekt!) så jag hoppas att det kommer i morgon så jag kan sätta igång med mitt pyssel som jag egentligen inte har tid med men det ska bli så kul med mitt nya pyssel så jag måste ju prova det första jag gör när det kommer.
Mer om det kommer i bloggen sen :)

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar