torsdag 11 april 2013

I förrgår kom både buren och min paracord. Jag beställde buren den 4:e och den kom den 9:e. Det är verkligen snabb leverans för att vara från Tyskland. Finns ju butiker i Sverige som tar betydligt längre tid på sig.
Hämtade buren igår och så fort jag hade packat upp den la sig Dio i den så burträningen med honom bör ju inte bli några problem. Den ser ut att vara i minsta laget för att rymma två portisar men det kommer förmodligen inte vara så ofta som båda två ligger i den samtidigt så den får duga.

Paracorden kunde jag inte låta bli att hämta i förrgår så fort jag fick avin och nu två dagar senare har jag experimenterat och försökt lära mig olika tekniker. Helt lätt är det sannerligen inte men kul och övning ger ju färdighet. Jag önskar jag hade obegränsat med pengar så jag kunde köpa på mig en massa material och sitta och pyssla och prova nya grejer, men tyvärr har jag inte obegränsat med pengar och materialet är rätt dyrt i inköp också så när detta tar slut får jag spara lite så att jag kan köpa nytt. Då ska jag också ge mig in på att göra koppel, utställningskoppel, fler typer av halsband, leksaker och säkert lite annat smått och gott. Vad jag ska göra med allt jag skapar har jag dock ingen aning om, men om någon vill köpa så säljer jag gärna. Kan även göra grejer på beställning.

Nedan följer det jag hittills lyckats åstadkomma. Allt säljes om någon vill ha det utom de två tjocka halsbanden (turkosa och rosa/svarta). Eftersom detta är gjort av en nybörjare (än så länge) och kan ha lite småskavanker så som ojämnheter, skarvar och avslut som inte är så snygga säljer jag dom för mindre än vad som är brukligt.
Halsbanden säljer jag för 50:- Armbanden för 20:-

Detta får bli Dios nya halsband. Det blev lite väl tight men jag hoppas att det töjer lite på sig.

Armband med blomliknande knytning. Längd 24cm

Första halsbandet jag gjorde. Ganska nöjd fast det blev långt ifrån perfekt.
Det får bli Eddies, trots att han är kille men killar kan väl också ha rosa ;)

Helstryp. Lite stretch i det så det kommer nog töjas lite vid användning. Längd inkl. ringar ca. 50cm men kan nog som sagt bli lite längre


Halvstryp. Längd ca. 40-50cm.

Armband. Längd ca. 21cm

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar