måndag 15 april 2013

I september äger en kongress om portugisisk vattenhund rum i Portugal och portisägare runt om i världen är inbjudna.
När jag såg inbjudan som kom upp i vintras blev jag väldigt sugen på att åka men jag skulle inte ha råd eftersom en ridresa var inplanerad i höst men för någon månad sedan bangade mitt resesällskap så det blir ingen ridresa.
Jag hade fortfarande Portugal i tankarna men ingen lust att åka själv och trodde inte det var någon idé att fråga sambon. Men så började folk från portisklubben prata om kongressen och det verkar vara många anmälda så då blev jag grymt sugen igen på att åka så jag föreslog för sambon att vi skulle åka till Portugal i höst och till min förvåning sa han att det kanske vi kan göra.
Nu är det i senaste laget att anmäla sig men det finns fortfarande ett fåtal platser kvar men då måste vi boka snarast.
Kruxet är bara att nu finns det knappt något flyg att få tag på som tar under ett dygn och inte kostar multum. Ett alternativ vore kanske att flyga till Lissabon och sedan ta buss ner till Algarvekusten, men ändå.. Frågan är om jag har råd? Själva resan går inte på så mycket om jag mot förmodan hittar ett billigt flyg men jag måste ju göra av hundarna någonstans också under tiden vi är borta och jag har ingen i min närhet som dom kan bo hos. Inte ens någon som den ena kan bo hos. Då återstår bara hundpensionat men då får jag hosta upp med närmare 3000:- och det känns inte som att det är några pengar som jag har råd att lägga ut på hundboende.
Men samtidigt är jag så himla sugen på att åka. Vad göra?

Visst verkar det intressant?
http://www.portugisisk-vattenhund.se/portugisisk-vattenhund/dokument/capcongress_en.pdf

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar