onsdag 3 april 2013

Det var länge sen (för att vara jag) som jag bloggade nu. Det finns två anledningar till det. Dels så har jag tappat sugen lite att blogga av förklarliga skäl.
Den andra anledningen till min frånvaro är att jag varit hemma i Norrland över påsken. Jag skippade att ta med mig datorn av utrymmesskäl och att blogga från mobilen är inte helt optimalt så då blev det inget bloggande.
Men nu så ska jag väl försöka ta igen det lite.
Visserligen har jag det lite körigt nu så det kan bli knappt med tiden men jag ska göra mitt bästa.
Ni som följt min blogg kanske minns att jag berättade i vintras om att det var spännande saker på gång. Hittills har jag inte avslöjat vad det gällde men det kan jag göra nu.
Jag har tagit över som redaktör för rasklubbstidningen, ett arbete som ska bli spännande och roligt men ett arbete som jag också har stor prestationsångest inför.
Hittills har jag inte börjat jobba med kommande numret (mitt första!) som ska vara ute snart så det brinner lite i knutarna men jag ska sätta igång så snart jag vilat upp mig efter dagens långa sega tågresa. Klev upp kl. 5 i morse och kom fram 13.30 så jag är minst sagt seg i huvudet så idag blir det bara vila för hela slanten men sen så hoppas jag att jag ska ha energi att sätta igång med allt som måste göras.

Jag har också vunnit på triss... nästan i alla fall. Fick telefonsamtal från ett företag förra veckan som hade sett mitt CV på nätet och vill nu träffa mig så i morgon ska jag dit på anställningsintervju. Jag tror egentligen inte att tjänsten är något för mig alls men med tanke på att jag inte blivit kallad till en enda intervju på 3 år så får man ju ta varje chans man får. Det är ju bra övning om inte annat.
På fredag ska jag på ännu en intervju på ett jobb som jag verkligen vill ha. Det blir troligen bara deltid men det är ju bättre än inget så jag hoppas verkligen att jag får det och att det är lika bra som det verkar. Bara till att hålla tummarna!

Det verkar bli en vardagslydnadskurs i vår också så jag kommer att anmäla Dio till den. En nybörjarkurs i agility börjar snart också så jag började vela lite om jag skulle anmäla till den istället men jag tror vi har mer nytta av vardagslydnaden, hoppas jag i alla fall, så jag går den nu så kan vi ta agilityn till hösten eller nästa vår. Då kommer han vara röntgad också så då har jag svart på vitt hur statusen på hans leder är.
Snart sätter alla utställningar igång också så jag får nog börja träna lite. Dios pung är nästan helt läkt nu men han är lite rädd om den så jag måste träna på att få ta på den utan att han protesterar.
Det känns som att det kommer att bli en fullspäckad vår. Lite ovant när man varit arbetslös så länge och egentligen inte haft så mycket att göra om dagarna mer än att söka jobb, umgås med hundarna, fixa CV, webportfolio och lite annat småjox. Undra när jag ska hinna träna mig själv? Måste ju bli fit till beach 2013. Men med bra planering hinner man väl med det mesta.

Nu ska jag gå igenom alla bilder jag tog där uppe. Det blev en hel del, men nästan bara från när vi var ute på isen.
Återkommer i ett senare inlägg med lite bilder.

1 kommentarer:

Maria Segedi sa...

Spännande tider!

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar