måndag 13 maj 2013

I torsdags var vi på inoff i tidvis hällregn och kyla. Vi var tvungna att vara där senast kl. 11 då vaccinationskontrollen stängde men vi skulle inte in förrän vid 14.30 så det blev en lång och seg väntan i kylan. Vad man står ut med bara för en utställnings skull!

Dio var ensam portis även denna gång och domaren var jättebra. Han påminde till sättet om domaren vi hade på inoffen för några veckor sen. Även denna gång sa jag direkt att Dio blivit rädd för hantering så domaren satte sig på huk och lät Dio hälsa i egen takt och sniffa runt lite vid sekreterarna och runt omkring. Domaren pillade i gräset och pratade med Dio så att Dio till slut blev en smula nyfiken och sen fick domaren till och med klappa honom och rufsa honom i pälsen. När tänderna skulle kollas bad domaren mig att göra det så att inte Dio skulle bli skrämd men medan jag stod där och höll upp munnen på honom kom domaren fram och kände också och Dio stod snällt kvar. Stort kliv framåt!
Domaren gillade Dio jättemycket och tyckte han är jättefin och att han bara behöver lite träning och vana så kommer det nog att bli bra och rädslan för domare kommer att gå över. Hoppas det!

Dio fick HP och blev BIR och fick därför tävla i gruppfinalen. Där var det ungefär 8 hundar och jag trodde väl inte att vi skulle få någon hög placering men när den ena efter den andra försvann tänkte jag att kanske det skulle bli ett bra resultat ändå och till slut var vi bara två kvar! Vi och en cockerhane. Vi fick springa igen och jag trodde nästan att vi skulle ta hem det för Dio sprang för det mesta fint (med lite godislockande) medan cockern bara hoppade och skuttade hela tiden. Men till slut vann cockern ändå men jag blev såklart jättenöjd med att bli BIG-2. Hans bästa placering hittills! Och domaren kom fram igen och sa att han tycker Dio är jättefin. Klart man blir glad över att höra det!
Så det lönade sig att sitta i det där regnet och kylan och vänta på vår tur. Men det var otroligt skönt att få åka hem!

Kritiken löd:
Välkroppad juniorhane med vackert huvud, bra hals över och underlinje, bra proportioner, välvinklad, rör sig med lätta kraftfulla rörelser från sidan.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar