torsdag 2 maj 2013

Äntligen var det dags för Dios leder att bli röntgade. Som jag har väntat på den här dagen! Jag har varit så nyfiken och angelägen om att få veta hur hans leder ser ut. Jag tänkte först om jag skulle vänta något halvår till men jag ville inte vänta så länge. Om vi ska börja med agility nu i vår/sommar så vill jag gärna veta hans ledstatus.

Jag röntgade honom på samma ställe som jag röntgade Eddie och precis nu som då körde jag vilse på vägen dit men den här gången lyckades jag villa bort mig ordentligt. Jag HATAR att köra bil i den där stan! Jag kör alltid vilse. Idag startade jag med god marginal men kom inte fram ändå förrän 13.59, en minut innan vår bokade tid. En bilresa som normalt ska ta mellan 45-60 minuter beroende på trafik tog 1,30 tim. Suck! Men men, fram kom vi ju i alla fall till slut.

Jag trodde att Dio skulle bli rädd för röntgentekniker och sköterska men det gick faktiskt riktigt bra. Han stod snällt och lät sköterskan lyssna på hjärtat. Han gick runt lite när teknikern skulle kolla chipet men när han skulle ge honom sprutan i låret stod han helt stilla. Kanske att värsta rädslan för främlingar och hantering har släppt nu. Vi får se till helgen då domare ska känna på honom. Kan ju hända att han fortfarande förknippar såna tillfällen med obehag men vi har kommit en bit på vägen i alla fall.

Bilderna såg bra ut. Armbågarna var jättefina. Höfterna var inte helt perfekta. Ledkulorna ligger som dom ska i skålarna men skålarnas övre yttersta kant som är som en kappa runt kulan ligger inte riktigt intill kulan så det är ett litet mellanrum där. Det är inget som påverkar Dio och har egentligen ingen betydelse för statusen men han sa att SKK kan vara lite kinkiga med det där men enligt hans bedömning så har han friska höfter. Vi får se vad SKK säger om saken. Jag skulle tro att han får B, men rätt nervöst är det ändå att vänta på resultatet för dom kanske ser något som vi inte såg. Fast det tror jag egentligen inte. Han jag var till är välkänd och kunnig inom området så jag skulle bli mycket förvånad om han skulle göra en sådan grov missbedömning att han har sämre än B. Hoppas att resultatet kommer snabbt som attan! Jag kommer att kolla Hunddata stup i kvarten nu tills resultatet kommer.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar